31 mai 2008

Google - new favicon, new icon

Google a trecut de la "the big G" la "the little g". G-ul mare cred ca era mai usor de reperat si il asociasem de mult cu cautarea. Vom face asta, cu siguranta, si cu g-ul nou, cel mic. Au dorit ca simbolul lor sa para mai "friendly", mai putin corporatist, mai modern.
Aceasta schimbare a facut deja multe valuri (deocamdata negative). Asta arata importanta faviconului ce s-a transformat intr-un simbol.

favicons: a short icon, associated with particular website or webpage that appears in the web browser's URL bar, next to the site's name (Alina Wheeler, Designing Brand Identity)


Au mai scris: Marius Butuc, Adrian Voinicu

29 mai 2008

QFORT, QFORT, QFORT

"Repetitia e mama invataturii". Cred ca ati remarcat reclamele tv la QFort (ferestre si usi termoizolante), produs oferit de CasaNoastra.
"Clever Logo" prin F-ul ce sugereaza un colt de fereastra/usa. Idee simpla si eficienta pentru formarea de cadre in stilul vizual. Numele inspira putere, trainicie, soliditate prin folosirea consoanelor tari si prin cuvantul "fort". Q- calitate dar si confort prin cum suna qfort/confort. (Identitate si nume Brandient)
La CasaNoastra imi place mult, chiar mult, numele. (identitate tot Brandient, nume de la client)

26 mai 2008

BrandTag - cum percepi tu brandul?

O unealta foarte simpla pentru un feedback formidabil. Branding is perception.


Thx. Silviu

22 mai 2008

Adv razna?

Tensiunile dintre trei mari companii de publicitate din Romania, McCann Erickson, Leo Burnett si GMP continua. GMP a anuntat, marti, o mutare surpriza: directorul sau de creatie, Carmen Tiderle, pleaca la Leo Burnett. La o zi dupa ce Adrian Botan, seful creatiei de la McCann, si Razvan Matasel, seful planificarii de la Leo, publicau o scrisoare deschisa prin care contestau acordarea a doua premii Effie 2008 pentru GMP, Botan revine marti cu o noua scrisoare deschisa. El il provoaca din nou pe directorul GMP, Felix Tataru, pe seama premiilor castigate de acesta la ultima editie a Effie 2008. (mai multe)
Publicitarilor, va faceti rau voua insiva cu certurile voastre usor stupide.
Advertisingul e mai glamour, are parte de mai multa atentie dar cu toate acestea prefer tot brandingul chiar daca e calea "mai lunga". Cine isi mai aduce aminte de o campanie dupa un an? Sunt ceva mai multi bani dar se pare ca si orgoliile sunt mai mari, din pacate.
Branding vs. Advertising (Whisper):
Branding is demonstrating, advertising is explaining. What you fail to demonstrate, you are left to explain.

Branding engages your customer to lean forward and pursue you. Advertising pleads with and chases after customers.

Branding is a seduction. Advertising is stalking.

Advertising is a shout. Branding is a whisper.

Brand strategy works even when the brand is not advertising.

Branding. Smarter than Advertising.

Advero - new logo

Advero, firma de publicitate din Iasi, de acum fara avion, doar cu wordmark.

(din ultimele interactiuni am observat schimbari si pe atitudine, ceea ce e bine)

Logo Equations

Cum au rezultat cunoscutele logo-uri. Le vei vedea cu alti ochi.

sursa | via

Alumni Cuza

ALUMNI Cuza este fundaţia absolvenţilor de Cuza şi a fost înfiinţată pentru că absolvenţii au manifestat reacţii pozitive la adresa ei, dar şi pentru că Universitatea îşi doreşte să păstreze legături strânse cu absolvenţii săi. (s-a ocupat Ines Prodan)

http://www.alumnicuza.org

18 mai 2008

Kevin Keller Day

[edit]

17 mai 2008

CEC Bank - impressions

from Tony Spaeth

Un carnetel pe care l-am primit chiar de la persoanele care s-au ocupat de rebranding din partea CEC Bank. Mi-a placut ideea de motivare a angajatilor.

In curand va fi un articol chiar despre sedii. (retail bancar)

13 mai 2008

Aneta Bogdan: Argumentatie pentru CEC

Reluand expunerea lui Radu Gratian Ghetea de acum o saptamana, Aneta Bogdan explica si cele doua simboluri suplimentare adaugate in identitatea vizuala a bancii: "frunza de stejar este un simbol popular romanesc, exprimand soliditate, putere, rezilienta, onestitate. Simbolul il regasim peste tot in arhitectura Palatului CEC si a fost intens folosit de domnitorii romani. Acesta este inca folosit de armata romana si de rugby. Scutul este simbolul sigurantei si al protectiei. Iar verdele este, de buna seama - renastere, viata si speranta. Noul simbol este cat se poate de familiar, deschis, popular, onest si echilibrat, neignorand insa traditia si statusul cerute de cea mai veche banca a romanilor". (mai multe)

07 mai 2008

CEC - CEC Bank

Avem verde!
Avem verde pentru energie, prospetime si speranta.
Verde pentru innoirea CEC Bank pe care o asteptam cu totii. Pentru renastere.
Verde, sa pornim!

Avem frunza de stejar!
Avem frunza de stejar pentru ca suntem romani.
Pentru ca frunza de stejar inseamna onestitate, perenitate si stabilitate.
Pentru ca arhitectura Palatului CEC abunda in acest simbol.
Frunza de stejar, pentru Romania.

Avem scut!
Avem scut pentru siguranta.
CEC Bank ofera protectie sporita clientilor sai, respectand intru totul modelul de comportament si standardul modern al
practicilor bancare.


Cea mai veche banca din Romania (1864) s-a relansat cu o noua identitate. CEC s-a transformat in CEC Bank. Se merge mai departe pe denumirea de CEC. Ar fi fost si pacat sa se renunte la o mostenire atat de bogata. CEC va fi folosit de acum incolo ca si nume propriu nu ca si acronim, ca pana acum (C.E.C. - Casa de Economii si Consemnatiuni). O nota internationala se da prin englezismul "bank".

Frunza de stejar, scut, verde, galben - totul e cuminte. Identitate pliata pe client (de stat) si pe publicul ramas (persoane mai "old"). Personal imi plac lucrurile simple si clare iar identitatea CEC Bank e simpla si clara.

credits: Brandient-rebranding, Papaya - advertising, Kondiment - website

au mai scris despre subiect: Alexandru, Radu, Fenomental, Marius