20 septembrie 2006

Artera

Revin la blog după o pauză (drept e ca am fost foarte ocupat şi se va vedea în portofoliu).
Dacă tot am scris data trecută de BrandIasi, m-am gandit s
ă vin şi acum cu ceva legat de ce am vazut în zonă.
Pe la începutul lunii am zărit în oraş câteva maşini colate care mi-au atras atenţia (am reuşit ieri să le şi fac o poză). Maşinile erau de la „Artera”, un nou brand apărut în domeniul instalaţiilor, materialelor de construcţii.

Mi-a plăcut numele. El sugerează importanţă vitală şi continuitate. În plus, sună bine. Drept e că numele ar merge şi în domenii ca cel auto, cel medical sau comunicaţii.

Logoul e simplu şi în acord cu semnificaţia numelui prin artificiul de la litera „t” care formează un canal. Imi plac deasemenea şi literele.

Benzile colorate de pe maşini fac parte din design. E bine că există deoarece exprimă activităţile desfăşurate. Îmi par un fel de cărămizi (construcţii) iar cele mai lungi tuburi (instalaţii).

De obicei nu prea agreez tagline-urile din trei cuvinte despărţite prin punct (instalaţii.construcţ
ii.amenajări.). Realizez însă că se simţea nevoia unui astfel de descriptor. Numele trebuia ajutat atât de design cat şi de tagline pentru a întări imaginea că “Artera” e în domeniul instalaţiilor şi al materialelor de construcţii.
Între timp am aflat că e vorba de un rebranding (Artera era cunoscuta drept Tempus) şi că procesul a fost realizat de Innerpride (au lucrat/lucrează pentru Dedeman, IassyFarm).

Per ansamblu mi se pare o identitate reuşită şi care face să mai crească nivelul Iaşului la acest capitol.

9 comentarii:

  1. O identitate foarte OK, o nota mare pentru solutia de naming si toate cele bune agentiei Innerpride :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vizual imi place cum arata, dar ca si naming, mi se pare un nume inteligent, irosit pe un domeniu cu atat mai nepotrivit, cu cat numele asta imi zice tare, clar, raspicat transporturi, mai mult decat comunicatii, sau domeniu medical. Daca ar fi fost pentru transporturi, merita zece plus, dar asa, nu vad sa se stabileasca o legatura foarte clara intre nume si domeniu.

    RăspundețiȘtergere
  3. o mica mentiune in ce am zis mai sus: cand am zis transorturi m-am referit la cele de gen curierat rapid.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce va spune grapefruit?, ce va spune Orange? ce va spune Pepsi? ce va spune Plus? ce va spune Kodak? sunt nume care s-au creat si ne-au facut sa credem ca sunt potrivite. Cred ca si artera poate, depinde doar de ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. ok din punctul de vedere al numelui si al logo-ului. nu as intoarce capul dupa asa ceva, insa e de apreciat stilul distins si discret. din pacate, nu se poate spune acelasi lucru despre sit-ul lor (www.artera.com.ro, dupa cum se vede si in poza). acesta e absolut penibil din cauza efectelor plictisitoare sau obositoare (depinde unde intri), a paginilor goale care te intampina, in general a unei conceptii foarte stangace. cu alte cuvinte, mai au muuuuult de lucru la capitolul imagine.

    RăspundețiȘtergere
  6. pai, adrian, tocmai ca pepsi sau kodak nu zic nimic au pus umarul la unicitatea&atractivitatea unor branduri (+ marketingul evident)... plus e un cuvint/substantiv mult prea comun si le-a dat mina libera sa il personalizeze... dar daca iei 20 de oamnei si le pui un chestionar in fata cu intrebarea "ce semnifica cuvintul artera ?" cu variantele 1.transporturi 2.sistem medical-sanatate 3.comunicatii 4.instalatii-constructii... ma indoiesc ca varianta 4 ar fi majoritara.. si mai are asociata si culoarea rosie (predominanta)... so cred ca s-a mers cam departe cu conceptul si abstractizarea ... dar vorba ta "depinde de ei" - degeaba ai carcasa beton daca sub capota motorul (strategia firmei ) e zero :)

    RăspundețiȘtergere
  7. sincer, nu cred ca site-ul e varianta finala ... iar in ceea ce priveste "ce semnifica cuvantul artera?" este normal ca varianta 4 este minoritara (nu cred ca ar fi o persoana care ar spune varianta respectiva) dar asta se creaza. Totusi e un brand lansat de foarte curand si din cate stiu si (n-)am vazut nu cred ca au inceput promovarea. Mai vedem dupa ce incep promovarea (sper sa o faca) ce iese.

    RăspundețiȘtergere
  8. daca suntem la capitolul pareri fara a stabili niste obiective in modul de a critica sau aprecia un logo, e ok, finutz. cu siguranta ca il faceam altfel :)

    pe alte bloguri totul a fost transfomat in cuvinte aprinse, fara nici o legatura cu o analzia de brand. felicitari posesorului blogului totusi pt tonul neutru abordat.

    RăspundețiȘtergere
  9. tatal meu este director de vanzari si asociat la artera...de asemenea visaria este tot a lor...va sugerez sa intrati pe site-ul www.grupartera.ro

    RăspundețiȘtergere