13 martie 2010

Nevoia de identitate - Link Your Business 2

Interviu aparut in Ziarul de Iasi, 05/03/2010:

Joi, 25 martie 2010, la Hotel Unirea, incepind cu ora 9.00, are loc cea de-a doua editie
Link Your Business, dedicata promovarii oportunitatilor de afaceri pe care le ofera mediul online.



Initiativa apartine Ziarului de Iasi si clubului Oameni din Online. Vor sustine prezentari in cadrul conferintei: Gabriel Mardarasevici (Ness Technologies Romania), Adrian Mironescu (Idegrafo), Ciprian Gavriliu (PlayTheBalls), Gabriel Curcudel (Advert Point), Doru Panaitescu (consultant independent), Dorin Boerescu (2parale.ro) si Gabriel Amarandei (haipa.ro).

Ziarul de Iasi va propune pina la eveniment o serie de interviuri cu cei implicati in acest proiect. Astazi stam de vorba cu Adrian Mironescu - Idegrafo.

Adrian Mironescu, Idegrafo - consultant si designer de identitate de brand. Printre clientii si/sau brandurile cu care a lucrat: ApaVital, CCT Consultants, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, Centrul Cultural Francez Iasi, CVO Romania, Arhipelago, Ecolab Romania, Microsoft Academic Program Romania, Erste Bank, Ayon, Metromind, Saviso, Premian, Origyn-fertility center.

De ce ar trebui companiile sa isi creeze o identitate de brand? Ce e un brand? Ce e o identitate de brand?
Competitia creeaza o infinitate de oportunitati de a alege. Acesta e un lucru bun. Nu mai dorim sa luam doar ce ni se ofera. Problema e ca nu mai stii ce sa iei. Atunci te orientezi ori dupa pret ori dupa calitate. Sint insa din ce in ce mai multe produse si servicii similare. Brandurile ne ajuta sa ne hotarim. Brandul este sentimentul pe care il avem in legatura cu un produs, serviciu, companie, loc sau chiar om. Oamenii se indragostesc de branduri si le tatueaza (Harley Davidson), cred in ele. Identitatea de brand este tangibila. Ea aduce recunoastere, amplifica diferentele si transmite mesaje. Identitatea de brand ia diferite elemente (nume, logo, slogan, papetarie, sunete, ima-gini), le unifica sub un sistem intreg. De la identitate pornesti spre brand si branding.

De ce independent?
Ca independent poti avea mai multa libertate de inovatie. Iti poti alege mai usor clientii si colaboratorii, poti lucra cot la cot cu ei pentru a-i intelege pe deplin. Poti avea astfel o mai buna viziune de ansamblu pe care sa poti construi strategia si solutiile cele mai potrivite. Sunt avantaje si dezavantaje dar mai presus de toate este Omul. Este foarte importanta relatia cu clientul. Pentru mine, prezentarea ca independent aduce o mai mare apropiere fata de acesta.

Felicitari pentru proaspatul premiu "Merit" la Rebrand 2010 SUA. Ce ne poti spune despre premiu?
Proiectul ApaVital a fost apreciat ca fiind unul dintre cele mai eficiente procese de rebranding, la nivel mondial, implementate in ultimii 2 ani. Sintem astfel alaturi de nume mari, din domeniu, ca Interbrand, Lippincott, Siegel A Gale sau MetaDesign, ceea ce ne onoreaza si ne obliga pe mai departe atat pe mine cat si pe partenerul meu de proiect, Nucu Florea.
Rebrandingul ApaVital a fost o adevarata provocare si sint fericit de acest prestigios premiu international ce recunoaste munca si pasiunea depuse pentru un client ce mi-a devenit drag.
ReBrand 100® aduce cea mai inalta recunoastere pentru excelenta in procesele de reconstructie de brand si design din lumea businessului. Competitia este jurizata, in fiecare an, de experti ai industriei care puncteaza solutiile de repozitionare, revitalizare sau redesignul brandurilor in concordanta cu obiectivele strategice propuse.

Stam asadar bine la capitolul branding in Romania?
Romania are parte de o comunitate excelenta de branding, de oameni priceputi, talentati, sclipitori si pasionati, cu multe rezultate valoroase. Avem parte si de "materia prima" potrivita: companiile si organizatiile romanesti au fost mai putin atente la imagine, spre deosebire de cele din Vest, ce au o adevarata traditie. Schimbarile aparute dupa rebrandinguri sunt remarcabile si surprinzatoare. Sint exemple de rebrandinguri precum cele ale TVR, CEC Bank, Antibiotice sau mai nou, cel putin pentru Iasi, ApaVital. Personal sint optimist in privinta industriei noastre. Momentan sint mult mai putini bani in joc in comparatie cu publicitatea dar in viitor cred ca vor exista cresteri spetaculoase. Companiile incep sa vada ca oamenii sunt din ce in ce mai imuni la advertising.

Despre ce vei vorbi la Link Your Business 2.0?
Pentru a doua editie a evenimentului m-am gandit la titlul "Be online, be real". Voi conversa cu participantii despre crearea si consolidarea identitatii in online si nu numai si despre importanta autenticitatii identitatilor. Consider ca este foarte important sa te prezinti, fie om fie companie, in mod onest si eficient. Vestile in online circula instant.

Un comentariu: