ZuZuZuZuZu....Zu - de la pene la petale
Albalact tocmai a făcut o schimbare majoră în ceea ce privește brandul său Zuzu. A trecut de la "laptele cu pene" la "laptele cu petale", tot în dorința de a sugera un produs ușor. Numele apare la raft într-un mod interesant, în trend, drept ZuZuZuZu... dar acest artificiu îl duce spre Zu, precum radioul (apărut după Zuzu). S-au accentuat nuanțele roșu/albastru (atât am văzut în magazine) ce diferențiază tipurile de lapte integral/semidegresat, noile ambalaje fiind mai colorate. Denumirea tipului de lapte și procentul de grăsime ce apar acum în partea de sus abia se mai observă pe sub etichetele de preț de la raft. În ceea ce privește fonturile... vă las pe voi să vorbiți. Personal le cam resping.
Primele ambalaje au fost create de Brandient iar cele noi sunt realizate de BrandTailors.
Închei cu un citat ce cred că se potrivește foarte bine pentru Albalact:
A famous creative director once explained to me that ‘advertising is tactics, design is strategy’ and I thought at the time that he had a good point. I’ve repeated the quote several times when a client was trying to get me to do something for short term gain (i.e. tactics) rather than the long-haul (i.e. strategy). But now all bets are off – companies are just as likely to create a brand then change tack 5 years later and hang the cost implications. You get the feeling that branding is becoming more and more tactical. Johnson Banksupdate: BrandTailors despre proiect
Dpdv cromatic cel cu petale pare destul de fresh, cel putin sortimentul de 3.5%, in portocaliu si verde; celalalt mai slab pare inghetat de-a binelea, cu atita albastru si verde. Nu inteleg de ce au renuntat la corpul de litera handwritten, oarecum mai familiar in favoarea celuilalt, taios, in linii drepte, aproape agresiv, intr-o culoare care-i confera cel multy rigiditate si contrast (culmea, seamana destul de bine cu cel folosit la RadioZu). Faptul ca detaliile produsului (continut grasime, etc) sunt pozitionate in partea superioara a cutiei, acolo unde risca cel mai mult sa fie acoperite de benzi de etichete ale rafturilor pare sa fie o scapare. Oricum, inainte de aceste consideratii, ar trebui sa citim si noi brieful, sa intelegem ce anume s-a dorit de la aceasta campanie de "repictare de brand". Sau sa-i intrebam pe amicii de la sursa - de ce nu? :)
RăspundețiȘtergereAm trimis din timp cate un mail atat catre Albalact cat si catre BT in care i-am intrebat "De ce s-a facut schimbarea, ce se doreste sa se obtina...". Asteptam raspunsurile.
RăspundețiȘtergereDupa parerea mea e o involutie a designului de ambalaj, dar acum depind foarte mult motivele care stau in spatele schimbarii, poate abordarea era prea premium pt consumatorii romani de lapte.
RăspundețiȘtergerePropun să reanalizăm după un trimestru financiar :) Atunci vom vedea cât succes a avut.
RăspundețiȘtergereSunt de acord. Timpul isi spune mereu cuvantul. :)
RăspundețiȘtergereAmbalaj frumos,mixul de culori nu cred ca era indicat, as fi ramas la nuantele consacrate pentru a deosebi cant de grasime: element care ma ajuta sa-l identific de la distanta fara rezerve.
RăspundețiȘtergereIn functie de tipul de hypermarket miros o privire in plus, usoara nesiguranta: prima oara cand l-am vazut, poate datorita fontului, am gandit ca e un produs contrafacut :) Ascutit, dur, in contrast cu restul, poate tocmai pentru a potenta ? Better readability, atat as bifa.
Un refresh era poate justificat, dar o schimbare de stil in nici un caz.
Partea de sus pare foarte aglomerata.
RăspundețiȘtergereFontul chiar daca e schimat, ar fi putut pastra proportiile celui vechi cu literele de la stanga la dreatpta pe o scara descendenta, nu la acelasi nivel cum e acum. Asa ar fi pastrat si muzicalitatea, pentru ca atunci cand zici Zuzu, zici ZUzu, nu ZU...ZU. Scade tonalitatea.
Si eu sunt de parere ca trebuie sa fie unitate in toate mediile.
Interesant blog, voi mai poposi cateva randuri !
RăspundețiȘtergerePozele nu-mi sugereaza ca in interiorul ambalajului se afla lapte, ci iaurt cu fructe sau "carpe de hartie".
RăspundețiȘtergereTi-am dat si o leapsa :)
Salut Adi!
RăspundețiȘtergereBlogul AIESEC Iasi ti-a lansat o leapsa referitoare la campania "1000+ ways of global change" Afla detalii despre campanie aici: http://blog.aieseciasi.ro/2010/10/07/newsflash/ .
Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro.
RăspundețiȘtergerestii cum e fiecare cu al lui ,si daca sti cum a fost cu rom dupa ce sa schimbat ambalaju la pus destul de repede inapoi
RăspundețiȘtergereSigur e lapte
RăspundețiȘtergereThank you so much for sharing great creative resources to follow! I really appreciate it.
RăspundețiȘtergere