18 decembrie 2005

Albalact, inima si ugerul

Albalact, firma care care a adus pe piaţă Fulga, a realizat necesitatea reprezentării proprii intr-o maniera profesionistă, care să arate pieţei faptul că în spatele produsului fanion mai sus menţionat se află o companie puternică, de succes.
Artizanii procesului de rebranding sunt aceeaşi (Brandient) care au contribuit din plin la succesul Fulga, trasformand acest produs în unul din cele mai puternice branduri de pe piaţa de lactate din România.
Chiar dacă nu aş spune că sunt un fan al icotipului (nu sunt singurul ce gândeşte asta) , imi place imaginea de ansablu creată pentru Albalact şi mă bucur că firma a înţeles importanţa procesului de branding. De fapt, Fulga a arătat din plin ce mult contează brandingul.
resursă despre piaţa laptelui din România: Dinţi de lapte

4 comentarii:

  1. Inima cu uger ?! S-ar fi potrivit mult mai bine multe alte idei, luand in considerare domeniul care e in discutie, dar inima si uger ?! Problema nu ar fi numai asociarea celor doua elemente grafice, ci si faptul ca, personal, mi-am dat seama ca e uger dupa ce am citit si logotipul. Il vad mai degraba ca pe un soi de explozie inferioara a inimii, si asta nu cred ca da bine deloc, din moment ce s-ar putea sa nu fiu singurul care vede acest lucru. Pe de alta parte, mai bine asa decat o reprezentare mai "corecta" a ugerului, ceea ce ar fi facut ca acele curbe sa atarne inestetic. Si inchei cu remarca unui prieten cum ca logo-ul in discutie aduce putin si cu Pepsi (doua culori, separate orizontal de un val).

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Iulian.S-ar fi potrivit mult mai bine alte idei. Un logo trebuie sa sugereze ceva si sa fie mai stilizat.Acest logo ma face sa ma gandesc la industria medicamentelor.Si intr-adevar seamana cu logo Pepsi. Ce conteaza ca acum are forma de inima si alte culori.Oare oamenii de marketing din Romania cand vor invata sa fie originali si sa numai copieze pe altii, mai ales la redefinirea unui brand.Cred ca nici macar nu cunosc implicatiile unui brand , cu tot ce inseamna el de la nastere pana la final cand ajunge la consumatorul final.
    Iar reclama pt ZUZU este sub orice critica, foarte penibila.Vorba unor prieteni :reclama este exemplu concret al colegului tampit care te enerveaza, si are atitudinea pe care orice sef o va penaliza daca o va vedea la angajatii sai.
    Acest logo si reclama de la Zuzu dovedeste clar lipsa unui departament de marketing in cadrul Albalactului care sa fi facut un breef al produsului si sa aiba deja cateva cerinte de cum va arata produsul si logo-ul.Aceste lucruri nu le poate stii cineva care nu este implicat in productia lui; cineva care face o multime de alte logo-uri si i se cam rupe despre ce inseamna cu adevarat produsul pt ca practic este un simplu designer.Departamenul de marketing ar fi putut defini clar aceasta strategie si o linie a produsului. Asteptam probabil un esec ca cei de la conducerea Albalactului sa se sesize si atunci poate vor percepe importanta departamentului de marketing. Pacat pentru ca este un brand romanesc cu multe perspective.Dar de unde nu este stiinta (doar copiere)nu ai ce sa pretinzi.

    RăspundețiȘtergere
  3. of, nu ati inteles nimik ! da de inima care se revarsa de preaplin ati auzit? preaplin de bunatate...de lapte ! :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. succesul fulga nu a venit din branding ci din comunicare. aceeasi firma a facut si zuzu care nici nu s-a vazut comparativ cu fulga. meritul e la cap nu la brandient

    RăspundețiȘtergere