World Cup 2006 ID
Acesta este logoul Cupei Mondiale la fotbal de anul acesta, din Germania. Un logo mai mult decât încărcat şi care după cum zice Erik Spiekermann (unul din fondatorii MetaDesign) nu face deloc cinste designului german, de mare tradiţie, "it's just embarrassing".
Când am văzăt prima dată acest logo am crezut că s-a schimbat locaţia evenimentului pe continentul asiatic.
Designerii germani au şi încercat să demonstreze că se poate crea o identitate profesionista şi să aducă o schimbare prin concursul denumit "11" (cu tema "We do not have to give up yet") la care au participat 11 studiouri de design. Au arătat că se poate mult, mult mai bine, dar logoul oficial nu a mai fost schimbat.
Dintre lucrările prezentate cel mai mult mi-a plăcut cea cu care a venit Hesse Design (vezi numărul 9 pe situl de mai sus). Au venit cu o viziune proaspătă şi plină de dinamism.
Our symbol has only one goal. To show how football is most beautiful: spontaneously, agile and quick-tempered. The independent style of portraying is so easy to remember, that this logo is representing various topics of football in a versatile way without losing its character.Our symbol has only one goal. To show how football is most beautiful: spontaneously, agile and quick-tempered. The independent style of portraying is so easy to remember, that this logo is representing various topics of football in a versatile way without losing its character.
Update(alte comentarii): grafic
sincer nu ma omor nici dupa ce e pe site-ul cu cele 11 studio-uri, mai ales ca versatilitate... cam la prima mana.
RăspundețiȘtergereinsa asta oficial e chiar de toata jena.
Ciao Forever!
Au demonstrat ca se poate mai bine. I-am remarcat pe cei de la Hesse. Mi-a mai placut numarul 5.
RăspundețiȘtergereI beg to differ. :) Dincolo de eventualele scapari pe partea de design, mi se pare ca de lumea non-designeristica a fost destul de bine primit. Adica de target, de microbisti, da, in mare parte de aia care se strang multi, beau bere si traiesc alaturi de echipa favorita.
RăspundețiȘtergereDaca intr-adevar s-a ajuns in situatia in care nu mai este inghitit, avem de-a face cu incompententza, nu cu design de proasta calitate, si faptul ca logo-ul e boicotat cel mai tare de abia acum nu mai ajuta fix cu nimic. De parca l-au tras la sorti si s-au trezit cu o varianta slaba si cu asta basta.
Spre exemplu, logo-ul pt Vancouver 2010 stiu ca a fost luat de urechi imediat cum a aparut, in timp ce asta de la mondiale deranjeaza cel mai tare cam la momentul nepotrivit. Pai daca si la nemti avem de-a face cu asemenea scapari in organziare...
Cat despre variantele astea pe verde, personal nu le gasesc prea potrivite pentru subiectul in cauza. Mi se par tare faine, dar nu le vad pe target.
Pe langa Nr. 9 mi-a mai atras atentia si Nr. 7
RăspundețiȘtergereParerea mea (de amator) e ca un logo nu trebuie sa apara f. incarcat. Ar fi tebuit sa mizeze pe simplitate, nu pe eye-candy colorate.
Deh.. cu feţele zâmbitoare sigur îşi ating targetul.
RăspundețiȘtergereE fainuţ Nr. 7. În rest nu prea mi-au mai plăcut alte variante.
cam pieces of crap propunerile celor 11 designeri.
RăspundețiȘtergereiar atitudinea lui lui Spiekermann-rautacioasa si distructiva, chiar catre designul german.
logo-ul worldcup nu tinteste designerii, ci microbistii. poate nu ne unge pe suflet finetea cu care este desenat, dar i-a ramas in minte lui gigi de la colt, mare microbist...asta e ce conteaza.
Ma pricep la fotbal tot atit de mult cit ma pricep la fizica atomica. Mi s-a parut important insa sa adaug la comentarii acest link:
RăspundețiȘtergerehttp://homepage.mac.com/cpaul/iblog/articles/C721756113/E20060816101532/index.html
Personal sunt perfect de acord cu articolul pe care l-ai semnalat. E binevenit. Poate il vor citi si vocile galagioase din publicitatea ieseana.
RăspundețiȘtergere