DEDEMAN - Rebranding
NOU_____________
VECHI_____________
Dedeman si-a schimbat identitatea vizuala.
De la litere mari si grase (majuscule ingrosate) s-a facut trecerea tot la litere mari si grase dar mai alungite (extended) si rotunjite.
In locul personajului asociat (omuletul care apare pe site) se introduce acum ca simbol un profil de caine sub casca. Casca e un simbol foarte sugestiv si s-a pastrat. Propunere de nume pentru personaj: DedeDog. :) Timpul va decide cum va prinde. De simpatic e simpatic. E un element domestic, cum mi-a spus autorul :).
Culorile s-au pastrat. Era de asteptat. Contrastul portocaliu pe albastru si invers nu mi se pare totusi foarte bun dar cred ca e ceva rezolvabil.
Primul magazin cu noua identitate a fost lansat in decembrie anul trecut in Piatra Neamt (de atunci si de acolo e si prima poza) dar a fost in teste pana acum si de aceea nu a fost inca anuntat.
Acum au aparut deja billboard-uri si pliante in Iasi cu noua identitate. Am vazut si un autobuz. Magazinul de aici inca nu a fost rebranduit (ultima imagine e chiar de astazi).
Literele vechi personal imi placeau mai mult dar erau elemente care tineau tot de identitatea vizuala si care erau depasite de acum.
UPDATE (19.03.08):
Personalitatea duala a brandului, capabila sa mixeze elemente rationale, practice, ingineresti, cu elemente relationale, calde si prietenesti, a condus la crearea simbolului “cainele cu casca”, desenat de Cristian “Kit” Paul, Creative Director, Brandient si dezvoltat de Designerul grafic, Iancu Barbarasa.
“La prima intalnire cu Dedeman, cainele cu casca este probabil lucrul la care te astepti cel mai putin. Mai repede serios si atent decat amuzant, la urmatoarele intalniri il cauti si ai fi dezamagit sa nu-l regasesti. De asemenea, greu sa nu ti-l aduci aminte”, spune Cristian “Kit” Paul, Creative Partner, Brandient.
(sursa)
Fragment din o discutie cu o amica pe YM,
semn bun pentru "catel":
Irina C: in schimb stim pe de rost ce au cei pe la Practiker etc
Irina C: si pe la celallt...
Irina C: cum ii cheama
Irina C: cu D
Irina C: cu sigla noua cu catel
Irina C: cu sapca
Adrian Mironescu: dedeman
Irina C: asa dedeman, imi statea pe limba
Credits: Brandient
in sfarsit !! ma uitam ce jalnic arata DEDEMAN in ultima vreme, pana si masinile lor erau dezlipite si degradate, acum banuiesc ca parte din miscare a fost intentionata.
RăspundețiȘtergereuna peste alta, o miscare care se impunea.
E o perioada de la momentul in care se hotaraste o schimbare pana la schimbarea efectiva cand unele firme nu mai investesc bani in mentinerea imaginii.
RăspundețiȘtergerecu ceva vreme in urma a fost agitatie despre muncitorul lor, cu casca si mainile prinse in usile de autobuz. acum au pus in loc un caine. alta marie sub aceeasi palarie, doar ca acum au coborat pe scara evolutiei, de la dedeman la dededog :)).
RăspundețiȘtergerecineva isi bate joc de saracii oameni. o agentie care ii cam duce de nas de cativa ani buni.
Speram ca personajul anonim e pe cale de disparirie :)
RăspundețiȘtergereno rili, e chiar vreo diferenta intre cele doua logo-uri? pt cine? pt un designer?
RăspundețiȘtergerealt anonim:)
mea culpa e. m-a pacalit pozitionarea "nou", "vechi".
RăspundețiȘtergereInteresant noul logotip imi place mai mult, are contrast mai bun, e mai original (desi m-am cam saturat de artificiul asta trendy de a rontunji unele extremitati ale unui font sans :D).
RăspundețiȘtergereInteresanta si pozitionarea: sa inteleg ca Dedeman a inteles in sfarsit ca trebuie sa faca o restrangere a focusului si nu sa se mai transforme incet incet intr-un nou Metro. (de la DIY au dat-o pe electronice si mobila) Noul slogan ii repune in segmentul de bricolaj si tind sa cred ca noua identitate/strategie isi va face bine treaba.
Simbolul grafic e bine executat si, pe langa faptul ca e simpatic (valoare ce trebuia dusa mai departe in lipsa mascotei vechi?), chiar inspira precizie.
Nu e lucru usor a urca pe retail. Asta e clar :).
RăspundețiȘtergereSpre deosebire de Ventrust, asta chiar nu-mi place ... vorba cuiva de aici, mi s-a acrit de rotunjisme.
RăspundețiȘtergeremie nu imi place... fontul este fad, iar catelul ala chinuit care e cu spatele la dedeman e o alegere total nefericita. Din pacate, brandientul e marea mea dezamagire la inceput de an si este al doilea proiect mult sub nivelul la care ma obisnuise brandientul.
RăspundețiȘtergereDedeman avea in mod cert nevoie de un suflu nou la nivel de identitate. Vechea "mascota" parea un pic inspirata din tendintele de design ale anilor '70 ai deceniului trecut. Fonturile erau mai degraba in stilul anilor '90. Nu stiu daca sunt chiar eu cel mai in tema dar dpdv al impactului pe care il va avea asupra strategiei de comunicare eu zic ca cel mai mare castig il reprezinta sloganul.
RăspundețiȘtergere"Dedicat planurilor tale" suna potrivit. E un mesaj complet care anunta ca Dedeman poate sustine orice plan legat de constructii si amenajari. Mie imi spune ca pot gasi la ei cam tot vrei pentru a construi, renova sau amenaja ceva.
Suna si bine si are cursivitate. Probabil si aliteratia il ajuta un pic in acest sens. Acum il consider un slogan bun pe care se poate construi o strategie de comunicare integrata coerenta.
sloganul e hilar. exista pe net acum ceva vreme un soft care genera nume si slogane, facand haz de tendinte. acum Brandient a mai copt inca unul extrem de original.
RăspundețiȘtergereInterra "inspirati de cautarile tale"
DEDEMAN "dedicati planurilor tale"
vedeti aici solutia : verb + determinant + musai trebuie sa fie "al tau / ale tale"
@igor: este "dedicaT planurilor tale", la singular. daca ar fi fost cu "TZI_PL..." s-ar fi stricat eufonia si ar fi fost greu de pronuntat.
RăspundețiȘtergererecunoaste ca e mai gratios cazul oblic fata de acuzativul de la interra. (softul tau le stie pe astea?)
"tale" de la sfirsit are (si) rol de accentuare (in + face omeoteleut cu brandname-ul), cred ca te-ai prins.
(de ce spune eminescu "coboara in jos..."? nu stia ca face pleonasm?)
monoranule, m-ai facut sa pierd 5 minute din viata gandindu-ma ce e aia anii 70 ai deceniului trecut...
RăspundețiȘtergererevenind la omuletul dedeman, nu vad asemanarea cu designul anilor 70.
avem un constructor haios si un caine cu casca. nu vad mare diferenta. brandientul, daca de ei e vorba, i-a prins bine in plasa... si sa zicem ca nu avem multe de spus la logotip, dar uitati-va fratilor la executia grafica a simbolului dededog! ma lasati sa fiu singurul care remarca ca arata ca un logo de anul I facultatea de arte? ca era vorba de anii 70, uitati-va la dededog si ganditi-va la anii aia. e ca un bust de manechin cu sapca de constructor. e prea simplist. nu are linii finisate. taietura oblica de la baza il dezechilibreaza, are o fata de maistru. si nu ii acuz neaparat pe brandient, dar in locul lor nu m-as mandri cu asta in portofoliu. e posibil sa fie alegerea vreunui personaj din marketingul dedeman.
sincer, imi placea imens mai mult omuletul.
eu nu cred ca brandientul se mandreste cu chestia asta ptr ca pare genul de proiect facut doar ptr bani. La urma urmei e doar o alta companie din provincie, asa ca de ce sa isi bata capul?
RăspundețiȘtergereSimbolul nu mi se pare nicidecum prost executat si nici ca ar aduce a anii 70. Taietura oblica de la baza nu ma deranjeaza chiar ii da un plus de dinamism si mai mult mi se pare un simbol foarte diferentiator pentru ceea ce avem momentan pe segmentul retail DIY din Ro, ceea ce e foarte important. Si nici nu cred ca Brandient nu s-ar mandri cu asa ceva in portofoliu. Dimpotriva cred ca Brandient va transforma Dedemanul din jucator regional in jucator national si mai mult ca sigur vom vedea in viitorul apropiat un spot TV in prime-time pe cele mai mari posturi. Daca imi place ceva la Brandient, e grija cu care implementeaza strategia de branding pt majoritatea clientilor (mari) (de observat chiar si la nivel de advertising, unde mai mult ca sigur exista o legatura stransa cu agentiile de advertising, Transavia, Zuzu, Fulga, Flanco, Domo sunt exemple foarte bune).
RăspundețiȘtergereDin punctul meu de vedere omuletul vechi de la dedeman era mult mai amatoricesc decat noul caine si mai cred ca Dedeman e pe calea cea buna.
Incepand cu postul domnului Igor s-a dat startul unui ton negativ dar nu cred ca e cazul sa bombardam cu critici negative creatia celor de la Brandient. Din punct de vedere strategic o gasesc mai mult decat ok si sunt absolut convins ca o sa se reflecte mai mult decat pozitiv in vanzarile Dedeman, ceea ce conteaza cel mai mult pana la urma.
Nu cred ca e un proiect facut numai pentru bani.
RăspundețiȘtergereIn primul rand nu am spus ca vechiul simbol e mai bun si nu ma provocati sa va spun parerea mea despre el. si nici nu am contestat valoarea brandientului sau felul in care stiu ei sa implementeze strategiile de brand, etc. Dar, uitati-va la panoul portocaliu; nu aveti impresia ca privirea va zboara undeva aiurea in dreapta, in afara panoului... pentru simplul motiv ca mascota se uita intr-acolo? Pe langa asta, primul meu contact cu acest brand, a fost pe strada, cand am vazut un autobuz colat mizerabil asa ca inclin sa pun la indoiala si povestea cu implementarea, dar probabil ca de acel detaliu s-a ocupat clientul.
RăspundețiȘtergerein al doilea rand, sunt gata sa pariez ca dedemanul nu va aparea pe siteul brandient, la loc de cinste, alaturi de TVR, Domo, etc, proiecte pe care sincer le admir.
Sa vedem atunci daca va aparea.
RăspundețiȘtergereEu nu sunt de acord cu schimbarea!
RăspundețiȘtergereuitati-va la toate marcile din afara ... ce mare pret se pune pe elementul de identitate - i-a ramas omului in minte cand a auzit prima data de firma/produsul respectiv...asa o sa ramana si peste 50 ani!
cum ar fi vacuta milka sa fie o capra neagra in urmatoarea reclama! iti da peste cap tot sistemul!!!
iti trebuie iar 5 ani sa te obisnuesti cu noua imagine, si vine iar o rebranduire din partea dep de marketing!!!
poate o sa ziceti ca sunt conservator..asta e!
o schimbare se realizeaza treptat si nu brusc.de aceea cred ca ceea ce au facut cei de la dedeman a fost ok.PUN CLIENTII SI ANGAJATII PE PRIMUL LOC.sunt de treaba.mai ales domnul Paval-DIRECTORUL.ESTE UN OM SI JUMATATE CU UN INIMA MARE.iulika - angajat dede.
RăspundețiȘtergereESTE O FIRMA CARE PUNE BAZA PE ANGAJATI SI PE CLIENTI.DAR SI PE CALITATE.
RăspundețiȘtergereSI STITI CA CEA MAI BUNA PUBLICITATE O REALIZEAZA.....CLIENTII MULTUMITI SI ANGAJATII DE ALTFEL.SI E SI MULT MAI IEFTIN.
MULTUMESC!IULIKA
Personal imi place dededog!!Cat despre angajatii Dede,toate cele bune!!Andrei!!!
RăspundețiȘtergereInteresante opinii, le-am citit cu atentie. Intr-adevar, catelusul e nefericit...din cate stiu despre Brandient, aleg solutii pe care ei le considera joviale sau optimiste...E politica lor, se intelege...In cazul Dedeman pe mine ca si client ma intereseaza nu catelusul, nu jovialitatea brandului, ma intereseaza pragmatismul...clientul de Dedeman, asa cum il stiu eu, este un om cu capul pe umeri care cauta ceva anume care sa-i serveasca in treburile practice...Vrea o unealta buna, un aparat bun, produse trainice...Interesant blog, mai trec..
RăspundețiȘtergeredede dog,mai bine sarla,aviz suceava
RăspundețiȘtergere,, anonim -aviz suceava" adu mai multe arugumente? de ce sarla ? s-ar putea sa fiu de acord cu tine.
RăspundețiȘtergere...numai specialisti pe aici la dat cu parerea.
RăspundețiȘtergereAs fi tare curios ce mai comenteaza cei care au facut comentarii negative la adresa rebrandingului. Asta dupa ce viziteaza si linkul de mai jos .
http://www.rebrand.com/2009-winners-brands
Vai de capu nostru de curentati! Ce-i cu dedeMAN? Man dar mi-arati un caine? E magazin de caini? Patronii sunt cumva talmudisti, caci numai ei spun ca altii de alt neam sunt caini...nu oameni...
RăspundețiȘtergere