New brand identity for Dacia
Dacia pregateste o miscare foarte interesanta, un rebranding.
Actuala identitate a fost realizata de CarreNoir Paris. Tot din Franta va veni si noua imagine a Daciei. Abia astept sa vad rezultatul.
Francais Fourmont (presedintele Dacia) declara ca Dacia "va prezenta o noua sigla si o noua imagine de marca", urmand ca rolul acestora sa fie atragerea unui segment de public mai tanar si imbunatatirea imaginii in ochii publicului.
(Automarket)
Mai bine ar face ceva cu designul masinilor realizate. Ele reprezinta cel mai mult expresia brandului.
O simulare de la EVZ:
O resursa foarte buna privind identitatea din domeniul automobilistic: CarType (A comprehensive study and collection of reviews and typographical applications of emblems, car company logos and car logos with images)
"Mai bine ar face ceva cu designul masinilor realizate. Ele reprezinta cel mai mult expresia brandului."
RăspundețiȘtergereTrue. So true. Si din pacate echipele de la Dacia au foarte mult de lucrat la acest aspect. Este foarte probabil ca politica de preturi (low) sa fie posibila tocmai din acest motiv - pentru ca nu se pune un accent deosebit pe designul automobilelor Dacia, deci nici costurile nu mai exista in acest segment. Si e ciudat, pentru ca eu cred ca exista foarte multa viziune in acest domeniu, si potential... De fapt asta ma contrariaza cel mai tare: de ce oare, in ciuda faptului ca exista talent si posibilitati (vezi povestea cu baiatul care a castigat concursul de design la Peugeot, de ex: http://www.alexis-design.info/mihai-panaitescu-a-castigat-concursul-peugeot/ ), la Renault se alege aproape intotdeauna calea minimei rezistente? Ok, sa zicem ca Renault (spre deosebire de Peugeot) se adreseaza unui target diferit, cu posibilitati financiare mai limitate - dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa investeasca continuu in designul seriilor pe care le scot.
Imi aduc aminte ca am fost la fel de bulversat in facultate, cand (la o vizita la unul din atelierele de proiectare de aviatie din Romania) am vazut machete de avioane de lupta create de proiectanti romani, care bateau la funduletz dpdv aerodinamica & structura avioanele de lupta consacrate (US / URSS), dar care proiecte au fost blocate strategic de anumiti furnizori de echipamente (motoare, avionica) tocmai pentru a elimina aparitia pe piata a unui posibil competitor.
Se poate face design de calitate cu costuri mici. Sunt n exemple. Si Skoda (daca e sa vorbim de companii din estul Europei) are masini apropiate ca pret de Logan dar care arata mult, mult mai bine.
RăspundețiȘtergereMai am inca sperante pentru viitor de schimbari in bine :)
Cred ca mai bine schimba masinile si lasa cum e identitatea, care mi se pare ca e chiar peste ce ar trebui sa fie Dacia ca brand.
RăspundețiȘtergereIar designul ajuta tot timpul, inclusiv reduce costurile; Renault daca merge pe ideea ca invelisul costa, sunt chiar invechiti. Se pot construi masini foarte "aratoase" pentru ca la o adica tabla/aluminiul capotei nu ridica costurile prea mult.
Eram curios cum o sa iasa CEC-ul, ca Dacia oricum ar iesi, nu are cum sa iasa bine "de pe mana" Renaultului.
"Mai bine ar face ceva cu designul masinilor realizate. Ele reprezinta cel mai mult expresia brandului."
RăspundețiȘtergereAi mare dreptate. Partea buna pentru Dacia e ca o sa se intample o schimbare in primul rand la nivel de design. Din momentul lansarii lui Sandero, Dacia va intra intr-o noua era. Un rebranding concomitent cred ca ii va ajuta sa ajunga acolo unde spera. Desi initial eram sceptic vis-a-vis de schimbare acum incep sa inteleg.
Cele 2 produse noi, un hatchback european, modern, mult mai frumos decat patratosul Logan plus un facelift puternic la actualul Logan vor beneficia din plin de noua strategie de comunicare dar si strategia la randul ei va fi pe deplin sustinuta de produse.
Dacia va fi pe val mai tare ca niciodata.
Pick-up-ului chiar i se potrivesc liniile patratoase.
RăspundețiȘtergereSper sa prindem noua era pentru Dacia :).