30 octombrie 2008

Concurs pentru pinguini

Avem si o carte cadou :) :

Comenteaza in maxim 10 randuri, pana pe 2 noiembrie inclusiv, ce ar trebui sa faca o organizatie aflata in criza pentru a supravietui.

Castigatorul cartii va fi anuntat luni, 3 noiembrie, ora 12.00.


UPDATE - Rezultate concurs
Andreea Nastase - pentru formularea degajata si la obiect

Felicitari tuturor! Au fost toate raspunsuri foarte bune din care se pot extrage concluzii valoroase.
Ne bucuram ca prind concursurile ce necesita gandire :).

6 comentarii:

  1. In primul rand sa faca o analiza de 360 de grade a organizatiei si un diagnostic al problemelor. Apoi sa gaseasca o ordine a acestor probleme si sa hotarasca care au prioritate. Pentru solutii se pot face sedinte de brainstorming sau se pot analiza alte strategii folosite anterior cu un oarecare succes. Trebuie stabilite si planuri alternative de bataie: planul A,B,C...In rest, multa implicare, multa imaginatie si mai ales mult chef de munca. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Creativitatea este solutia! Organizatiile vor trebuii (de voie de nevoi)sa invete sa fie mult mai creative atunci cand vine vb de vanzare si de comunicare (atat interna cat si externa).

    Nu cred in solutii magice sau in inginerii financiare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma simt de parca vin de pe alta planeta..but here goes.

    Organizatia nu face ea de una singura si nici un singur angajat pe cont propriu. Trebuie sa atragi atentia asupra problemei, identificand persoanele care vor modela schimbarea pe timp de criza. Invata de la toata lumea despre ce functioneaza si ce nu, nu schimba doar de dragul de a schimba dar nici nu te preface ca totul merge struna. Fii flexibil in a adopta schimbarea, tine-te de ea si incurajeaza progresul, pastrand bunele practici si pt. mai tarziu.

    Zece randuri, in engleza suna mai bine listen, think, act, encourage, focus and learn from your ordeal :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce trebuie sa faca? Practic daca s-ar cunoaste un raspuns la aceasta intrebare am fi asaltati de companii la tot pasul. Pentru ca o companie sa supravietuiasca trebuie sa merite. Only the strong survive.

    In primul rand daca idee de la care a pornit, serviciul pe care il oferea nu mai este la cautare si genereaza mai multe pierderi decat venit e clar. Reinventeaza compania, redefineste scopul si targetul. Daca s-a pierdut din magia de la inceput, la fel, invie ideea ce a dat nastere proiectului in sine. Depinde foarte mult de natura problemei dar tot timpul exista o rezolvare. Deosebirea este daca ai sau nu ai clarviziunea sa o descoperi si sa o aplici la timp.

    Sper ca nu este vorba de Idegrafo...

    RăspundețiȘtergere
  5. @vlad Nu, deloc :).

    Frumoase raspunsuri pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  6. E greu de formulat o solutie generala, dar orice organizatie, in criza sau nu, ar trebui sa isi analizeze activitatea periodic. Sa vada ce e ok, ce nu e, unde se pot face schimbari pt a nu se ajunge in situatii de criza. Dupa ce se identifica problema trebuie gandit un set de actiuni pt. rezolvarea ei.
    Ar fi foarte bine daca s-ar crea in fiecare firma o cultura a acesteia, sa se comunice angajatilor ce se doreste in viitor, sa se comunice si sa "viruseze" cumva personalul cu misiunea acelei organizatii. Daca toti cred in acea companie, gandesc pozitiv deja mi se pare jumatate de problema rezolvata (sau undeva pe aproape de 50%).
    Cealalta jumatate de problema poate fi rezolvata actionand. Trebuie sa fii o companie indrazneata, sa risti, sa inveti si astfel sa devii mai puternica.

    RăspundețiȘtergere