Amur
Noua identitate a Amur (se ocupă cu profile metalice) nu se compară nici pe departe cu ce e acum pe site-ul companiei. Eu vad în simbol un A cu umbră, un simbol de infinit, o structură arhitectonică.
Corin vorbeşte de concept dar totuşi nu m-aş arunca în acuzaţii legate de AstraZeneca şi nici de Astral. Aşa ar fi fost o apropiere mult mai mare de noua identitate a Alcatel-Lucent dar am văzut logo-ul Amur înainte de a se fi făcut unirea (Alcatel + Lucent) deci cade posibila legătură. Personal îmi place cum a ieşit Amur Amour. Credits: Innerpride, Iaşi
Aduce mai mult cu asta zic eu:
RăspundețiȘtergeremcdonald's arch deluxe
http://www.duffy.com/duffy/index.aspx
http://content.answers.com/main/content/wp/en/9/9a/Arch-deluxe-header.gif
Asa imi amintesc cum s-a discutat cu ceva vreme in urma de Astral si France Telecom.
RăspundețiȘtergerenici mie nu im displace logo-ul, mai ales daca il comparam cu ceea ce comunicau eu pana acum (vezi site)
RăspundețiȘtergeretotusi cred ca as fi umblat putin la culori, ca asa prea "bate" spre astral.
Asemanarile exista, atat cu McDo Arch Deluxe, cat si cu Astral, Astra-Zeneca si Alcatel-Lucent. Ce ma mira insa este ca nu spune nimeni ca si firmele de consultanta ce au creat identitatile vizuale citate mai sus pot fi banuite la randul lor de acel plagiarism cu care sunt stigmatizati intr-un mod superficial si gratuit atat de multi designeri autohtoni bine intentionati fata de clientii lor.
RăspundețiȘtergereDupa parerea mea, executia grafica Amur este exceptionala, si sprijina un concept care are in mod evident un aspect original in raport cu semnificatiile sale. Cred ca este tot ce conteaza, inainte de a incepe orice comparatie.
Tanara agentie Innerpride, Enterprise IG wanabe, has did it again. Frumos simbol dar clar inspirat de prea multe. P.A.D. si principiul "The design idea need not be unique in the world, just distinctive enough so you can “own” it in your particular marketplace." (extras de pe identityworks.com) fac legea in aceasta agentie. Ca si in cazul Mirant/Daris Consulting.. frumos dar trist as concluziona..prietenii stiu de ce :)
RăspundețiȘtergereFrumos logo. Mai frumos ar fi sa il vedem pe site-ul Innerpride nu pe bloguri. Domnule Mironescu sunteti asociatul lui Nisioiu pe parte de PR? :). Bine ca ne-ai zis ca ai vazut logo inainte sa apara Alcatel - Lucent, m-am linistit total acum :)
RăspundețiȘtergereImi place. Personal nu l-as fi lansat fara sa updatatez si site-ul.
RăspundețiȘtergerea iesit agentia la atac "Incognito" ??
RăspundețiȘtergere:))
nu stiam inca de Alcatel Lucent, dar ce seamana! Amur e un Alcatel Lucent in oglinda :)
RăspundețiȘtergerein alta ordine de idei, daca am pune Innerpride langa Enterprise IG sau agentiile de consultanta de care se vorbeste, stiu sigur pe cine as crede in stare de plagiarism. da, l-as stigmatiza pe Innerpride intr-un mod superficial si gratuit pe acest creator autohton (caci ei este unul).
si ca sa despicam firul in patru nu vad exceptionalul in executia grafica a amurului. e drept, un logo curat, frumos construit, echilibrat vizual, dar nu l-as putea numi exceptional. si rog agentia sa nu se teama de inceperea comentariilor, ca de aia exista bloguri, ca sa isi raceasca lumea gura si oful.
http://www.brandsoftheworld.com/countries/ar/152207.html
dar tot alcatel lucent e mai exceptional :) si nu tin cu capitalistii aia care l-au facut, in defavoarea autohtonilor nostri, cand zic asta.
si dincolo de plagiat, amur are acum o identitate comparabila cu antibiotice, ca sa dam un exemplu aproape la intamplare.
Mi se pare vanatoare de vrajitoare :).
RăspundețiȘtergereas dori sa multumesc celor care au comentat obiectiv si sa imi cer scuze fata de ei, in acelasi timp, pentru insinuarile sau acuzatiile carora trebuie sa le faca fata ca urmare a atitudinii lor. cat despre alte asemanari, sunt convins ca lipsa de ocupatie a "prietenilor" ii va face sa gaseasca zeci de exemple ...
RăspundețiȘtergere"[...]sunt convins ca lipsa de ocupatie a "prietenilor" ii va face sa gaseasca zeci de exemple"
RăspundețiȘtergereE valabil si pt tine :)
sa zicem ca ei or sa faca fata acuzatiilor. iar dumneata domnule george, vrei sa insinuezi ca sigla amur e inspirata din alte zeci de sigle? in nici un caz nu o fac din pasiune, ci doar ca sa va demonstrez ca inspiratia in design e o chestie relativa. si multi din noi am fost acuzati de dumneata ca orice am face e inspirat de undeva. se poate sa lucrezi la ceva si sa afli cu stupoare ca cineva inainte a mai ajuns la ideea in cauza, fara sa fi copiat grosolan. acelasi caz e si paralela amur-alcatel+lucent. sau integrine-forthnet. nu vreau sa vanez vrajitoare, ci doar sa va fac sa acceptati un fapt atat de valabil. sa spunem ca o facem amandoi din pasiune... oricum, asteptam acel drept la replica pe care l-ati cerut.
RăspundețiȘtergere"se poate sa lucrezi la ceva si sa afli cu stupoare ca cineva inainte a mai ajuns la ideea in cauza, fara sa fi copiat grosolan."
RăspundețiȘtergereAi dreptate georgia_italic
Problema e ca domnul Innerpride stie si el chestia asta insa e de acord cu ea numai atunci cand implica creatie din partea lui sau o foloseste drept scuza atunci cand vrea sa se inspire. Cand implica creatie din partea concurentei sare imediat cu acuze. E foarte ironica treaba si ar trebui sa invete ceva de aici.
imi sta pe creier profesionalismul designerilor autohtoni, fiecare cu metodele lui, mai mult sau mai putin directe de inspiratie de pe la cei din vest. o treaba buna pe de o parte, pentru ca ne-am saturat totusi de sigle precum tot minunatul portofoliu Cryo Tech (aici o creatie de a lor, ca acum nu le merge siteul).
RăspundețiȘtergereasteptam de multa vreme aceasta identitate, maestrul Innerpride laudandu-se in diverse cercuri cu acest proiect (incepea sa ma calce pe nervi vechea sigla Amur. ce mai, daca se schimba si sigla Tehnoton tara asta se schimba).
m-am gandit ca va fi ceva original, ca omul va da dovada de creativitate. sa o luam la rece. rosu - albastru, nimic nou, totusi o combinatie potrivita, poate nici nu a vut sa imite Astralul, i s-o fi cerut de catre client, ca asa-s clientii la noi.
apoi, forma infinitului. ce legatura intre Amur si infinit? e infinita Siberia? halele produse la Amur sunt infinite? calitatea produselor Amur e infinita? un semn frumos pus intr-un context nepotrivit. ca in cartile alea de vizita a unor avocati, cu poze cu pisici.
vorbeste domnul George de exceptionala sa sigla. ce e cu colturile alea nefinisate? da, acolo sus si in extrema stanga, unde se unesc culorile. deci din punctul meu de vedere adio si exceptionala finisare grafica. noroc de benzile de dedesubt ca mai salveaza situatia. poate nefericitul designer ar trebui sa se familiarizeze mai bine cu Illustratorul. si conceptul? raportul sau la semnificatii? sinergia faptelor si meandrele concretului imi spune mai mult decat imi spune raportarea conceptului la semnificatii. asteptam dezvoltarea ideii.
nu o sa ma iau de website, evident inca neatins de procesul de rebranding.
si aceste mici dar totusi evidente asemanari cu deja peste 5 alte sigle, nu ar trebui sa ma puna pe ganduri? mai dau un exemplu: Thrivent si pastrez pentru mine inca un alt exemplu pentru ca imi este mie deja rusine de situatie.
enough said, spor si inspiratie. si o constiinta curata.
Asemanari cred ca poti vedea in orice iar simbolurile simple sunt oarecum limitate.
RăspundețiȘtergereMai in gluma, mai in serios, nici crucea crestina sau semiluna araba nu ar fi lipsite deloc de acuzatii de plagiere. :)
Vrajitoarele apar oriunde vrei. Istoria spune asta.
am si eu o intrebare: pana la urma Amur dupa ce este copiat? ca au fost pana acum peste sase exemple ...
RăspundețiȘtergereSa recapitulez pt tine:
RăspundețiȘtergereTop 5
1. Alcatel - Lucent
2. Astra Zeneca
3. Astral
4. Thrivent
5. Secretul lui "georgia_italic"
:)
Probabil ar merita repetat commentul meu precedent.
RăspundețiȘtergereAdrian nu te supara. Inteleg perfect ce spui tu cu formele simple dar nu cred ca e cazul. Nu consider simbolul de la Amur ca facand parte din categoria simbolurilor bazate 90% pe geometrie primitiva (patrat, cerc, triunghi).
RăspundețiȘtergereSunt convins ca isi va face foarte bine treaba noua identitate. E memorabila si foarte reusita grafic. Acuzele, sincer, mi se par nefondate.
RăspundețiȘtergereIndiscutabil identitatea e reusita. Problema era aici de morala.
RăspundețiȘtergeredaca Amur seamana cu cele n identitati enumerate mai sus, revin la intrebarea lui Gabi: respectivele identitati nu seamana intre ele?
RăspundețiȘtergeresi daca seamana, si ele sunt copiate?
Daca tot am initiat aceasta discutie, o sa imi permit sa si intervin undeva pe la sfarsitul ei...
RăspundețiȘtergereO sa ma referi la ce spunea Gabi:
"Ce ma mira insa este ca nu spune nimeni ca si firmele de consultanta ce au creat identitatile vizuale citate mai sus pot fi banuite la randul lor de acel plagiarism cu care sunt stigmatizati intr-un mod superficial si gratuit atat de multi designeri autohtoni bine intentionati fata de clientii lor."
Mai trebuie spus ca in contextul asta "Superficial si gratuit" si "designeri autohtoni bine intentionati fata de clientii lor" suna deja a judecata de valoare, Gabi. Practic comiti aceeasi greseala de care ii acuzi pe ceilalti. Nu toate acuzatiile de sunt superficiale si nici gratuite, nu toti designerii sunt bine intentionati fata de clientii lor, dupa cum nici toti designerii banuiti de furt intelectual nu sunt vinovati. Daca avem pretentia ca incercam sa avem o perspectiva obiectiva, trebuie sa plecam de la aceasta premisa.
In egala masura, problema cu citatul de mai sus, precum si cu cel din Spaeth, extras de pe identityworks.com:
"The design idea need not be unique in the world, just distinctive enough so you can “own” it in your particular marketplace."
este ca pot fi foarte usor folosite pentru a justifica acest tip de furt, de catre cei care o fac. In mod cert Spaeth nu a intentionat sa dea mana libera la furt intelectual de pe alte piete, dupa cum, sper eu, nici tu nu incerci sa justifici comportamentul celor care fac asta.
Daca altii mai mari fura, asta nu inseamna ca cei mai mici au dreptul de a face asta. Of, in ultima vreme, am obosit de cate ori a trebuit sa folosesc argumentul asta...
Haideti sa vedem cum poti analiza ceva mai obiectiv un caz particular:
1. Te uiti la istoricul creatiilor acelei firme.
George, prieten mi-e Plato dar mai drag mi-e adevarul: pana in prezent stiu de macar trei situatii in care s-a intamplat ca lucrurile sa semene foarte tare cu alte lucruri, si cred ca mai vine una pe drum - stii la ce ma refer, am discutat telefonic despre asta.
In contextul Iassypharm, Doris, Amur, a patra oara in mod cert nu vei mai beneficia de prezumtzia de nevinovatie. Chiar daca e o intamplare, e o chestiune de reputatie. Simplul fapt ca am ajuns sa discutam despre tine in contextul asta e un semnal negativ, care denota o deteriorare a acesteia.
2. Te intrebi: designerul avea sansa sa nu stie de exemplele pe care se presupune ca le-a plagiat?
Una e ca logo-ul tau sa semene cu cel al unei firme minuscule si necunoscute din Africa de Sud si alta e ca acesta sa semene cu 5 logouri ale unor firme mari din domeniu, la nivel de metoda conceptuala, tratament grafic, optiuni de culori si semnificatii. Logo-uri pe care le gasesti in orice LogoLounge pe care orice designer il consulta tocmai pentru a vedea ce au facut altii si eventual, daca e respectabil, pentru a NU face ca ei.
3. Te intrebi: clientul in cauza a platit in cunostintza de cauza un logo care seamana cu altele, sau traieste cu senzatia ca logo-ul lui este unul distinct intr-o masura mai mare decat o face?
Apropo de acel "designeri autohtoni bine intentionati fata de clientii lor": Designerii nu au libertatea si caderea sa interpreteze citatul acela din Spaeth, ci doar clientii. Ei trebuie sa hotarasca in cunostinta de cauza cat de distinct trebuie sa fie logo-ul si cat de vasta este piata in care acesta trebuie sa functioneze. In masura in care uiti sa le spui lucrurile astea, tot un fel de furt e, doar ca de la client. E ca si cum ai vinde tablouri si i-ai lasa unuia senzatzia ca ai inventat cubismul, uitand sa ii spui ca tu ai copiat tabloul / sau ai folosit maniera de desen, subiectele, combinatiile de culori si tratamentul conceptual al lui Picasso.
Sunt si alte intrebari pe care mi le-am pus, inainte de a lansa acest subiect, dupa cum vezi, analiza in sine nu a fost nici una "superficiala", nici una gratuita. Ea ramane eventual gratuita pentru designer pana in clipa in care o alta firma de consultantza sau un client al acesteia, sau propriul tau client (sau toti la un loc) te dau in judecata, cerand daune.
Opinia mea este ca desi logo-ul este bine realizat tehnic (nu exceptional) si raspunde nevoilor clientului, el aluneca mult prea tare spre zona asta cheezy.
Pana la urma, stiti cum este. Lumea va functiona in continuare, pamantul se va invarti, povestea va fi uitata. Dar dincolo de asta e o realitate:
In lumea asta care uita repede si se invarteste la fel, exista doua feluri de designeri: aia care fac creatie originala, si aia care copie dupa ei, castigand si ei acolo un ban gramada.
E treaba voastra, a designerilor, sa alegeti de care parte a acestei linii subtiri sunteti. Dincolo de asta, o dezamagire: ma asteptam sa vad mai multi designeri care sa apere principii si nu prieteni, care sa nu puna la mezat originalitatea pentru niste bani facuti repede, si care eventual sa inteleaga ceva mai bine conceptul de reputatie.
Intotdeauna imi va face placere sa apar mai degraba o firmitura de incredere decat un noian de suspiciune. Ma refer la absolut toti designerii si toate cazurile imaginabile.
RăspundețiȘtergereCorin, inteleg si respect si punctul de vedere. La fel si argumentatiile. Avem doar o abordare diferita fata de aceeasi problema.
sa nu uitam de proton / peoplepc
RăspundețiȘtergereSa nu uitam si de faptul ca toate marile agentii au fost acuzate de cei care nu au ce face de aceeasi tendinta de "inspirare": vezi integrine/consignia si antibiotice/avolar (de la Grapefruit), vezi interra/everland si astral/france telecom (de la Brandient), ca sa nu dam decat cateva exemple reprezentative. Domnul Corin uita ca a facut apologia simbolului Antibiotice.
RăspundețiȘtergere