29 iulie 2007

Best Global Brands 2007


ALL BRANDS ARE NOT CREATED EQUAL


Asa e prezentat topul brandurilor din acest an. Cum nici oamenii nu sunt nascuti agali asa nici brandurile nu se nasc egale. Superba parafrazare.
Topul e realizat de BusinessWeek si Interbrand. Fata de anul trecut, se observa o serie de shimbari interesante (vezi primul comentariu al postului).
Coca-Cola - cel mai valoros brand al lumii isi pastreaza locul fruntas. Excelenta comunicare in continuare, in toata lumea.

De asemenea e interesant sa faci o comparatie cu Top 2007 Brands Romania (vezi imaginea de ma jos) prezentat luna trecuta in Biz si realizat de Synovate.
Marile branduri din IT nici nu apar si in topul romanesc. (Apple, Google, Microsoft, IBM, Intel). Apar in schimb branduri considerate de lux ca Mercedes, Audi, BMW. Si mai surprinzator e lipsa oricarui brand romanesc din top. De ce oare? :)


Cat de relevante sunt aceste topuri e greu de spus. Clar e ca nu e usor de a gasi criteriile perfecte.

Resurse:
[1],[2-pdf],[3]

5 comentarii:

  1. Microsoft a picat 5% in 2006, iar acum urca 3% (Vista boost?), Cola a picat 4% in 2 ani...restul si-au schimbat putin locurile intre ele la prima vedere.

    Iar Google a urcat si anul asta 44% pana pe 20, fata de anul trecut cu 46%.
    Celelalte branduri "de web" au crescut mult mai putin: eBay 10% si 1 loc, Yahoo! a stationat pe 55, Amazon a crescut din nou binisor cu 10% si 3 locuri pana pe 62.

    Motorola a scazut mai simtitor de pe 69 pe 77 anul asta (Sony apare cu tot brandul, nu doar divizia de telefonie si e greu sa vedem daca din cauza lor au scazut asa mult) si se pare ca la Kodak nu a prins rebrandingul de anul trecut pentru ca mai pierde inca 12% si pica pe 82 de pe 77 anul trecut (-12% atunci).
    La fel si GAP-ul american si anul acesta e printre marii pierzatori cu -15%.

    "Marul rasfatat" Apple urca din nou vertiginos de pe 39 in 2006 pe 33 anul asta - crestere 21% si abia la anul vom vedea impactul lansarii iPhone-ului asupra acestui brand.

    Altele: IKEA 41-38, Toyota cu cea mai mare crestere din Top 10 (15%) urca un loc pe 6, Nintendo 51-44, Philips 48-42, HP +9% VS. Dell -6%, Louis Vuitton ramane pe 17 dar +15%!

    Cel mai mare castigator e Google, care daca isi mentine cresterea de peste 40% si anul viitor, s-ar putea sa intre in Top 10.
    Defapt deja e intrat daca Mercedes nu creste si la anul...
    Iar in 2-3 ani deja Microsoft sa se simta cu adevarat amenintat.

    Destul de interesant si anul asta topul.

    p.s. Adi, sper ca nu te superi ca deja am comentat eu asa mult :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt curios cine sunt Interbrands, ca imi creeaza confuzie.. "ei" au Interbrand, in timp ce noi avem InterbrandS :D

    RăspundețiȘtergere
  3. vorbind despre branduri... am si eu o curiozitate dar in legatura cu logo-urile. voi, ca designeri, cand lucrati la o identitate, cate versiuni de logo realizati pana a ajunge la cel final?

    RăspundețiȘtergere