31 iulie 2007

Ce face Billa cand vine concurenta?


Coloana sonora a postului:



De anul acesta piata supermarket-urilor s-a aglomerat foarte mult in Iasi.
Pe langa Metro, Billa, Gima (acum G'Market) si UnivesAll (care a si disparut), din aceasta vara au mai aparut cateva supermarketuri Kaufland, Selgros si in curand vreo doua Carrefour. Concurenta e foarte mare si se simte puternic.
Billa s-a gandit la solutia perfecta de a face fata concurentei. Ce e mai bine si mai bine decat sa iti pui logo-ul mare la intrare? Sa pui unul si mai mare. (vezi totemurile din poza)
Promit sa vin cu imagini si dupa ce se deschid Carreforur-urile. Probabil atunci Billa va intra in cartea recordurilor.

Melodie de Burn Back (sursa: SpeakUp )

7 comentarii:

  1. e foame de bani, sunt cam disperati baietii daca pana acum nu aveau nici un post video sau audio acum auzi de billa si pe la tv si pe la radio. daca pana acum marea majoritate cumparau de la billa de acum s-a cam schimbat foaia si mare parte din cumparatorii de la billa se impart acum intre kaufland si selgros.din punctul de vedere al consumatorului simplu concurenta care este si care va creste in iasi in domeniul asta este un lucru benefic, se va intampla ca in Bucuresti vor disparea supermarket-urile de cartier

    RăspundețiȘtergere
  2. De cand ii stiu au pungile alea gigantice in fata magazinelor, o fi vorba despre ceva complex? :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema e ca de cand a venit concurenta sunt mai prost aprovizionati. Probabil noile lanturi au facut contracte de exlusivitate cu unii producatori/distribuitori. Cert e ca are de ce suferi Billa.
    (preturi mari plus slaba aprovizionare)

    RăspundețiȘtergere
  4. Survival of the fittest.

    Oricum piata s-a segmentat si in felul asta nu se "ataca" reciproc toate super/hypermarketurile: vor ramane acei clienti care merg in METRO, cei care au treaba numai in Gima sau la Plus...

    Cu Kaufland si SELGROS e mai complicat, ca astea doua se bat pe aceeasi clientela, iar SELGROS pare ceva mai profi, atat din punct de vedere al marfii de pe raft, cat si din punct de vedere al feelingului general pe care il ai cand intri la ei.

    Cu toate astea, nici SELGROS, nici Kaufland nu au nici o sansa in fata Carrefour, pentru ca acestia din urma isi permit sa aiba cele mai avantajoase oferte, cele mai convenabile preturi, un atribut pe care vad ca il au indiferent de tara.

    Am inteles totusi ca piata din Iasi nu-i nici pe departe suprasaturata din punctul asta de vedere, ci e acoperita in proportie de cel mult 50-60%, asa ca magazinele care au disparut/vor disparea din Iasi, nu au facut-o din lipsa de clienti, ci din cauza managementului slab, negandit si pentru invazia concurentei actuale.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ciprian Gavriliu31 iulie 2007, 18:12

    Billa este unul din brandurile care m-a dezamagit constant si consistent. Singurul motiv pentru care le mai folosesc serviciile este distanta dintre apartamentul unde locuiesc si supermarket.

    In rest, atat momentan cat si pe viitor Billa va scoate profituri considerabile, cel putin referindu-ne la orasul Iasi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pozitia conteaza enorm. Vezi Magic Pizza care sunt infecti dar au super vanzari.

    RăspundețiȘtergere
  7. "SELGROS pare ceva mai profi, atat din punct de vedere al marfii de pe raft, cat si din punct de vedere al feelingului general pe care il ai cand intri la ei."

    - Nu stiu cum arata ala din Iasi, dar aici (Craiova) e dupa Pic, cel mai urat si mai prost aprovizionat si ce alt "rau" si "prost" mai vrei.

    Metro de aici e mult peste, sa nu mai zic de Real sau chiar si Billa pana la un punct...

    Acum la noi Realul e pe val deocamdata, Billa a scazut considerabil (sunt unul langa altul construite!!), Pic-ul pentru en-gros, Practiker doar la nevoie, Metro n-am mai fost de cam 2 ani dar din auzite inca vinde binisor pe en-gros, iar Selgros..yuck!

    Carrefour inca nu deocamdata. Poate la anul, impreuna si cu un mall ceva :)

    RăspundețiȘtergere