04 martie 2008

Dacia rebranding

Dacia, cel mai important brand romanesc si-a lansat noua identitate odata cu lansarea Sandero, la salonul de la Geneva. Discutam intr-un post anterior despre aceasta miscare facuta din dorinta de a-si atrage un public mai tanar, mai dinamic.

Dupa cum se estima, logo-ul e o combinatie intre fostul logo, cel de la Renault si cel de la Nissan. Ce a iesit e ceva multifunctional. Pe langa rolul de reprezentare, utilizatorii pot folosi la un picnic "desfacatorul de capace". Promotionale vor fi simplu de facut. Alta utilizare: clapita pentru deschis usa din spate, ca la Ford.

Vorbeam de cel mai important brand romanesc. Din pacate nu prea e romanesc. Designul e facut in Franta, proiectarea la fel, managementul vine tot de acolo... doar productia la noi. Doar avem muncitori ieftini, nu? Unde e plus valoarea romaneasca?
S-a lansat Sandero, dupa ce in Brazilia, Argentina se vinde de luni bune Sandero sub marca Renault. Excelent moment de lansare a noii identitati Dacia odata cu Sandero, nu? Doar nu era nevoie de un model original. Asta mi se pare o problema.
alte insemnari: Florin, Ciprian

16 comentarii:

  1. Si-au batut joc, cum era de asteptat cred. Nu mai comentez altceva, "it's done" deja si nu ar mai avea rost.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa cum spuneam si pe blogul lui Ciprian, sunt foarte dezamagit. Nu cred ca Dacia avea nevoie de un rebranding radical. Vechiul scut mi se pare foarte bun si original. Asta parca scoate limba la noi. Si e mai anemic. E un fel de ceva sa fie acolo , ceva intre Nissan si Renault, aproape ca poti vedea un “merge” intre cele doua. Puteau sa faca o schimbare mai subtila, mai progresiva. Pot sa pun pariu ca vor aparea glume pe seama gaurii din logo. Pacat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Una peste alta logotipul incepe sa-mi placa (desi initial mi s-a parut cam simplu) :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa inteleg ca Nissan e un fel de doua desfacatoare de bere? Dupa cum spunea si Adi Monoranu, scutul Dacia se poate sa fi ajuns intr-un punct in care nu mai avea releventa pentru o piata internationala tot mai mare.

    Toata lumea vorbeste de Nissa+Renault=noul logo pentru ca asta au publicat cei de la EVZ, ca altfel, cred ca ar fi fost bagate in discutie toate logourile auto care prezinta o gaura.

    RăspundețiȘtergere
  5. In sfarsit cineva care imi da dreptate, cand eu spun ca s-a plecat de la vechiul logo in crearea acestui desfacator de bere.

    Logotipul nu are nici o tangenta cu Nissan-ul, e doar o adaptare la trendurile actuale.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sigur ca s-a pornit de la deja fostul. Se simtea nevoie de o nota mai moderna.
    Problema totusi e mai departe de logo. Macar daca ar fi lansat noua masina din prima sub numele Dacia. Asa e de ceva luni bune in America de Sud.

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmm..mie imi place si cred ca e mult mai OK, daca e sa comparam cu vechea identitate. In cautarea unei explicatii logice, am gasit in istoria Dacia acest incadrament care probabil a fost sursa de inspiratie.

    http://www.1ro.de/dacia/images/dacia-1300-logo-f.jpg

    RăspundețiȘtergere
  8. Sau chiar mai mult de la Peugeot

    Cum am spus si mai sus, se simtea nevoie de o nota mai moderna. Si literele logotipului sunt moderne, conform intentiei (Chiar imi plac.)

    Asocierea care se face cu stiti voi ce e normala si vine din nevoia de a asocia ceva abstract, logo-ul Dacia, cu ceva intalnit uzual, pentru a se retine mai usor.

    RăspundețiȘtergere
  9. sincer masina e ok din partea mea ... imi place noul volan ... oare vom avea parte intr-un final de claxon pe volan ?:P

    http://www.automotorclub.com/articole-2008/dacia-sandero-cu-noua-sigla-dacia/index.htm

    RăspundețiȘtergere
  10. Pacat totusi ca e 99% aceeasi masina cu Renault Sandero (singurul element diferit fiind calandrul). Dacia din punctul meu de vedere e doar o marca sub care se comercializeaza un alt Renault ieftin nicidecum un brand.
    De ce la Skoda/VW sau Peugeot/Citroen se poate ca 2 modele sa aiba aceeasi platforma tehnica dar design complet diferit? Sau daca nu chiar complet diferit atunci macar o parte frontala personalizata? (vezi Toyota Aygo/Citroen C1)
    Daca ar avea si romanii o oarecare contributie la proiectul asta poate am simti si noi (aia constienti de ce se intampla) o mandrie nationala dar asa?
    In situatia asta logo-ul si intregul proces de rebranding nu pot avea o valoare prea profunda ceea ce ma face sa tratez aproape cu indiferenta toata evolutia Dacia.

    RăspundețiȘtergere
  11. salut, tocmai am demarat un concurs campanie anti sigla moto dacia sandero desfacatorul de bere. va astept cu drag
    http://skorpionblog.wordpress.com/2008/03/06/noua-sigla-dacia-sandero-desfacator-cu-concurs/

    RăspundețiȘtergere
  12. Cine cumpara prima bere?
    Aduc eu desfacatorul, pardon sigla !!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Io semnez la vorbele lui Paul. Are dreptate. Ce-avea vechiul logo, se murdarea repede, era neinteles sau anacronic? Pe de alta parte, e bine ce-au facut fiindca noua dacie nu-ti mai ramane-n drum s-o oblojesti cu ciorapi de dama, nu mai face pâr-pâr-pâr-poc sau alte amintiri inmuzeiate vesel prin memorii, deci si-a pierdut radical vechea identitate. Mai baga-n ea acum un aprozar intreg sa vezi cum iti sangereaza sufletu'.

    RăspundețiȘtergere