02 iulie 2008

Radio Romania - noua identitate vizuala

Noua identitate vizuala a Radio Romania a fost lansata oficial astazi, 2 iulie 2008, ora 13.00, la Clubul Diplomatilor.

Radio Romania va avea, incepand de astazi, noi sigle atat pentru corporatie, cat si pentru sase dintre posturile sale de radio: Radio Romania Actualitati, Radio Romania Cultural, Antena Satelor, Radio Romania Muzical, Radio Romania Regional si Radio Romania International.

Identitatea vizuala a institutiei a fost creata pro-bono de catre grupul McCann Erickson intr-un proces care a durat jumatate de an. Noua imagine a Radio Romania reuneste, intr-o forma moderna, valorile institutiei: credibilitate, calitate, independenta, respect fata de public, creativitate, competitivitate, diversitate si spirit de echipa.

Adoptarea noii imagini vizuale are loc in contextul in care Radio Romania implineste 80 de ani si demonstreaza preocuparea institutiei pentru mentinerea suprematiei pe piata radio si capacitatea sa de a-si adapta permanent produsele radiofonice la mediul concurential. (imagini de la lansare)

Anuntam acum o luna faptul ca Radio Romania va avea parte de o noua identitate vizuala.
Astazi a fost lansarea. O identitate monolitica ce, desigur, contine fragmente de unde radio, are in logo-ul principal sugerat tricolorul, iar posturile secundare sunt diferentiate prin culoare, asemeni modelului TVR. Noua identiatate vizuala a fost creata, pro-bono, de compania de publicitate McCann Erickson. Chiar puneam atunci intrebarea "Sunt benefice astfel de actiuni pro bono?".
Lucrarea cred ca acopera nevoile de baza: comunicare a unor schimbari in institutie, structura unitara, curata. Imi pare insa, din pacate, ca nu are nimic memorabil ce sa sugereze si ideea de originalitate.

16 comentarii:

  1. Jumatate de an si au folosit Arial?

    Lucrarile pro-bono ar trebui sa fie exemplare, nu bataie de joc, McCann!

    Ia luati exemple de aici: http://identityworks.com/probono/index.htm

    RăspundețiȘtergere
  2. Acolo vad ca la pro bono sunt puse identitati facute pentru fundatii, asociatii caritabile, non profit.

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar ca nimic memorabil ... nu-mi comunica nimic in afara de poate o asociere vaga cu undele radio. in rest ... si vb lui dragos ... arial? com'on, inteleg ca e un post de radio public si tre sa aiba o imagine mai sobra dar asta nu inseamna ca o dam cu navy blue si din astea. pro-bono = shitty!

    RăspundețiȘtergere
  4. Normal, unde radio, se putea si altfel la un radio?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu pot intelege aroganta unora de crede ca pot face identitate de brand. Groaznica treaba: banala si prost desenata (acel emboss e un fel de culmea hidoseniei).

    RăspundețiȘtergere
  6. perisabil, inghesuit, amorf, sufocat, elemente eterogene ca si grosimi si culoare, ieftin, neechilibrat...

    Sunt sigur ca alegerea a fost a celor de la radio care sunt foarte bine ancorati in obisnuit si comun... unde e caldutz... in zona gri.

    RăspundețiȘtergere
  7. haide frate ca care este mc au facut cercetare ... au experienta in spate ... ce ne apucam noi sa criticam munca unor oameni care sunt prea pro ca sa-i intelegem noi :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Or fi avand mccann stategie in cap, dar realizarea parca o fac in outsourcing cu prietenii lor din india. E jenant, si mama face emboss din ala puturos. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. chiar ca e jenant embosul ala.

    RăspundețiȘtergere
  10. Se pare ca informatia finala nu a ajuns corect la voi. Logo-ul defapt nu are nici un emboss.

    RăspundețiȘtergere
  11. Da, a fost schimbat logo-ul de pe site.
    Multumim pentru precizare.

    RăspundețiȘtergere
  12. CITITI SI CULTIVATI-VA:

    http://www.iqads.ro/Analize_Reclame_read_9424/radio_romania_se_prinde_greu___dar_macar_incearca.html

    RăspundețiȘtergere
  13. Cateva mesaje din campanie au fost chiar reusite.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sincer logo-ul nu arata chiar asa de rau, parca puteau sa-l faca mai patratzos ... este simplist, daca va uitati la celelalte radiouri din romania nu au ceva deosebit ... Radio Zu este lider de audientza si nu are nimic iesit din comun la logo.

    Actiunile pro-bono sincer mi se par benefice si aduc totusi faima in palmaresul firmei de publicitate avand in vedere ca este comania nationala de radio ... sau societatea cum s-o numi :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu zic ca arata destul de bine noul logo. Sa nu uitam ca a fost un proiect pro bono....

    RăspundețiȘtergere