28 octombrie 2009

Cristian "Kit" Paul (Brandient) despre plagiat


Cred că furtul
ne afectează
în cel puțin
trei feluri:

  • Pune într-o lumină proastă industria de design/branding locală și-i erodează reputația firavă construită tare greu;
  • Le dă senzația începătorilor/studenților că "e ok" să copiezi ceva, distorsionându-le valorile pentru viitor;
  • Creează o asimetrie în care unii muncesc mai mult cu oameni mai bine pregătiți și mai scump plătiți și alții mai puțin, cu oameni de slabă calitate fără ca asta să se reflecte corect în rezultatele finale, ducând în final la o inegalitate a șansei (dacă majoritatea ar copia așa, cei care muncesc ar da faliment).
Comentariul lui Cristian Kit Paul (Brandient) de la postul anterior, merita un post separat. Alături de comentariile voastre (Și eu vă mulțumesc pentru atitudine!) formează un semnal de alarmă.
Care e linia de demarcație între inspirație și plagiat?
Albert Einstein cu "The secret to creativity is knowing how to hide your sources." și Pablo Picasso cu "Bad artists copy. Great artists steal." or fi fost ironici?
Update1: Un articol interesant de Michael Bierut (Pentagram) - "I Am a Plagiarist"

Un comentariu:

  1. picasso a făcut diferenţa între a copia şi a fura pe baza unui singur lucru.
    când copii, imiţi rezultatul, iar când furi, iei metoda, ideea, tehnica.
    cred că şi einstein a vrut să zică aceeaşi chestie.

    ca-n open source :)

    a fi artist, asta înseamnă de fapt: să înveţi din ce-au făcut alţii, fie ei oameni sau nu, iar apoi să exprimi acel lucru, în felul tău :)

    RăspundețiȘtergere