14 decembrie 2007

Bogdan Branzas aduce precizari

Comentariu la articolul Branzas 13

Buna ziua tuturor si va multumesc pentru comentarii, in special d-lui Mironescu care a mentionat aniversarea noastra.

Trebuie sa spun ca nu obisnuiesc sa comentez pe bloguri si chiar daca am initiat un blog personal l-am abandonat dupa cateva luni din motive de timp si fezabilitate practica. Scriu acum si aici datorita d-lui Mironescu care face un efort notabil pentru sustinerea industriei. De asemenea, oamenii care potential sunt interesati de serviciile noastre nu acceseaza si nu au timp de bloguri. Iar eu nu am timp sa fac educatie.
Romania iti ofera subiecte nenumarate pe de o parte, pe alta parte nu, traim intr-un cenusiu din care din cand in cand mai razbate cate ceva.
Cea mai interesanta idee pe care am desprins-o din comentarii este cea despre piata de branding si design din Romania. Radiografia ei precisa exista in mintea mea insa nu e locul si momentul "destainuirilor". Sper ca cineva sa faca o analiza reala si la rece a ceea ce se intampla, trecand peste obisnuitele fraze, cifre si citate. Ca orice produs si serviciu aceasta industrie este tributara felului si volumului cererii cat si gradului de sofisticare al pietei. Am mentionat anterior o culoare, este reprezentativa.
Cateva clarificari, o parte din "poruncile" mele personale:
1. Nu cred in abundenta comunicatelor de presa, prezentei la seminarii si in atitudini gen "guru".
2. Am treaba destula sa raspund saptamanal la cereri de proiecte si sa rezolv situatii si intrebari ale clientilor mei decat sa fac PR si sa "fac frumos" la cocktailuri
3. Cred in rezultatele palpabile din vanzari si ajutorul real pe care pot sa-l acord clientilor si deloc in spectacolul gratuit al luminilor si umbrelor.
4. Companiile romanesti in acest moment sunt mult mai interesante decat numele mari si multinationalele
5. Nu am avut, nu am, nu voi avea niciodata "placerea" sa ma apropii de vreo grupare politica sau de lobby pentru a castiga conturi notabile "de stat" sau bazate pe o relatie "mercantila", daca intelegeti ce spun
6. Favorizez relatiile indelungate cu clientii deoarece brandurile si succesele se construiesc in timp, de aceea veti regasi in lista noastra de clienti multe nume care lucreaza de ani e zile cu noi
7. Nu "cumpar" sub o forma sau alta bunavointa jurnalistilor pentru a obtine expunere, toate relatiile mele in aceasta zona sunt contruite pe onestitate si respect reciproc. Pejurnalistii care doresc sa scrie despre spectacolul brandingului si al designului ii dezamagesc profund vorbind despre cifre, realitate si gasirea modelului cel mai pragmatic de succes.
8. Designul si brandingul sunt unealte comerciale destinate crearii si sustinerii succesului comercial si nu o activitate in sine care sa atraga admiratie si sa provoace reactii pavloviene.
9. Azimutul meu este inainte, de aceea parterii mei de discutii pot fi doar la fel ca mine.
10. Stiu ce inseamna design si branding international si stiu ce inseamna in Romania, tot ceea ce incerc sa fac zilnic fiind asociat scopului de a ridica nivelul si la noi, in beneficiul companiei pe care o conduc si a clientilor nostri.
Multumesc inca o data pentru interes si comentarii iar d-lui Mironescu ii doresc mult succes in continuare.

Cu mare placere.

Breasla noastra e mica si de noi depinde ridicarea ei. Rezolvam probleme de comunicare pentru clientii nostri... ar trebui sa putem comunica mai bine si intre noi. Unde e problema?

Un comentariu:

  1. eu cred că e vorba de invidia tipic românească. capra vecinului, etc.
    am moderat câteva forumuri de profil şi am observat că odată ce acumulezi experienţă, parcă nu mai vrei să o împărtăşeşti. trebuie să recunosc că şi eu am simţit că fac asta.
    probabil suntem convinşi că ucenicii vor deveni mai buni ca profesorii lor. şi ne e teamă. aşa că preferăm să tacem :)
    şi mi se pare că nici n-avem o autoritate românească la care să ne raportăm. mă refer la un om, nu o instituţie sau grupare.
    dacă cineva din branşa noastră să zicem că spune sau face ceva, poate să-l împiedice ghilduş cu o ţeapă, pentru că pentru ceilalţi din afară el este o autoritate. şi-atunci nimeni nu câştigă.
    dar problema cea mai mare cred că nu este că ne pierdem autoritatea pe care nici n-o avem, ci că dacă nu comunicăm, nu ştim la ce nivel ne aflăm. nici noi, nici interlocutorii, nici clienţii.
    vorba aia: 'nosce te ipsum' şi 'in vino veritas' :)
    mulţani!

    RăspundețiȘtergere