21 decembrie 2007

Propunere tuning pentru Flavora

Critica constructivă imi place şi e cea pe care o promovez. Mai jos e o altă viziune pentru Flavora. Personal o consider foarte reuşită.

Mi-am luat vreo 30 de minute pentru schita o alta abordare a logotipului Flavora. Cred ca e nevoie de un serif, undeva in zona lui Bodoni, cu un element vizual deasupra literelor pentru echilibru vizual, pentru ca literele mari nu sunt destul de expresive (cu toate ca foloseau mult mai bine spatiul).

Andrei Popa | designer - Innerpride

10 comentarii:

  1. cu siguranta un serif ar fii solutia ideala.. in rest arata bine, mai pambac sa isi faca rebranding si totul ar fi mai mult decat ok :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe cea originala o văd ca fiind mai rustică.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mult mai bine echilibrat. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  4. E mai bine, dar exercitiul e pierdere de timp, pt. ca odata lansat, un ambalaj are un ciclu de viata destul de lung, mai ales ca e un brand nou si premium, deci nu-si permite sa-si schimbe "blana" prea des.

    Totusi vorba mamei mele "daca e proaspat si ieftin, cumpar orice" se aplica la foarte multe produse, prin urmare un ambalaj nou sau mai "avansat" atarna a gol la o eventuala decizie de cumparare.

    Ma gandesc totusi ca au facut focus-grupuri si oamenilor le-a placut, desi daca le arati ambalajul lor initial sau pe al tau cu "mica" modificare, 90% din persoane vor zice ca sunt la fel.

    Ati fi surprinsi sa aflati ca majoritatea consumatorilor nu sunt constienti de diferente de genul asta, dovada stand si faptul ca multe branduri se imita unele pe altele daca au succes pe aceeasi categorie, rar aparand concepte complet diferite (care la randul lor probabil redefinesc nisa).

    Concluzia ar fi ca noi - designeri fiind - observam chestiile astea si le criticam, dar restul "populatiei" nici macar nu observa.
    Sigur oricand se poate imbunatati ceva si poate daca luna viitoare vor schimba logotextul de pe ambalaj nu ar fi mare diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Mai binele este dusmanul binelui." (Voltaire)
    Asa apare progresul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragos, n-ai inteles, nu am facut o propunere de tuning pentru Brand Tailors/Flavora, asa cum sustine si postul, era doar o idee despre cum s-ar fi putut realiza un logotip mai bun. Recunosc ca primul post al meu nu a fost prea dragut sau constructiv, din acest motiv am facut acest "tuning", ca sa demonstrez (si anonimului) cum se poate rezolva o problema de type mai bine, fie si doar ca schita. Chiar ar fi interesant de gasit/comentat si alte cazuri in care un concept grafic (bun) este stirbit de o solutie de design (mai) slaba, cumva gresita. Asta ar fi o idee constructiva: de discutat posibile rezolvari mai fericite, fara sa se arunce cu zapada murdara sau ironii ieftine:P Astept in continuare numele asociatiei de anonimi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa zic si eu oficial, ca sa nu ramana nezis:

    Chiar daca ideea propusa de Andrei poate parea mai potrivita din punct de vedere vizual, modul in care acest proiect a fost "corectat" nu mi se pare fair-play, din mai multe puncte de vedere:

    1. corectura a fost facuta in public, cand putea fi trimisa doar autorilor proiectului, ducand la o chestie cu adevarat constructiva;

    2. a fost semnata de angajat/agentie, putand sa reiasa ca Innerpride incearca sa le arate celor de la Brand Tailors cum se face treaba (sa ne asteptam la o replica din partea Brand Tailors cu o lucrare Innerpride corectata?);

    3. poate cel mai important, nu e corect sa fie adusa o asemenea "corectura" la sfarsit, tinand cont ca nici unul din noi nu a participat efectiv la acest proiect, nu avem toate datele despre acest proiect, respectiv strategia completa din spatele lui, datele venite de pe piata de la segmentul targetat de aceasta linie de produse, procentul in care implicarea clientului in proiect a influentat rezultatul final, in special acel "A" de la final, care poate ca supara, dar isi are rolul lui.

    RăspundețiȘtergere
  8. Iulian Avasiloaia22 decembrie 2007, 04:57

    PS: poate mai important decat A-ul care supara ar trebui sa fie faptul ca au incercat sa creeze un aer foarte italienesc, bazat pe un "flavour" englezesc, care e din cu totul alta poveste.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am mai rafinat putin "tuningul", dupa cum vedeti. Incepe sa-mi placa :)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Andrei Popa: mi s-a parut si tuning, dar am zis din prima ca era mai bine ca solutie grafica; insa timpul tau pierdut sa le arati lor ca ce...?!

    @Iulian: de data asta esti cam pe langa cu toate punctele. Nu cred ca are rost sa te contrazic, iti dai si tu seama ce absurd suna ce-ai afirmat.

    Per final, solutia cu FxxxxA, CAPS la start si finish e imprumutata de prin alte parti (bere?!) dpdv grafic. Da, mergea doar daca se mai lucra la logotext, dar eu inclin sa speculez ca asta a fost doar una dintr-o serie de propuneri speculative si clientul s-a "indragostit" de ea, ramanand asa si intr-o forma finala. E doar o speculatie, ma voi opri aici cu comentariile legate de acest proiect.


    Astept noua stire din "industrie" :)

    RăspundețiȘtergere