18 aprilie 2008

CONCURS: 3 bilete la Brand Simple

Comenteaza in maxim 15 randuri, pana pe 21 aprilie, cum crezi ca a reusit iPod sa devina un brand de succes.

Cele mai bune 3 raspunsuri vor fi premiate de Florian Langhammer, consultant in cadrul Landor Hamburg, cu cate un bilet la conferinta "BrandSimple- How the Best Brands Keep it Simple and Succeed" cu Landor Associates din 23 Aprile, la JW Marriott.

::Castigatorii ii anuntam marti, 22 aprilie la ora 12:30 ::

40 de comentarii:

  1. 1. Au satisfacut o nevoie.
    2. Si-au creat un branding orientat catre o nisa clara.
    3. S-a construit pe mostenirea brandului Apple.
    4. Brandul este complex in esenta si simplu in forma.
    5. Brandingul iPod este orientat catre un stil de viata, nu un produs.
    6. S-au creat branduri suport (iTunes, iPhoto etc.)
    7. Comunicarea este unitara si clara.

    RăspundețiȘtergere
  2. iPod satisface o nevoie inventata de Apple (nu una manifestata de consumator), si anume aceea de a putea asculta muzica/vedea filme la un player total "altfel", un player care sa vorbeasca despre purtatorul lui.

    Nimeni nu cumpara iPod pentru calitatea audio, ergonomie, durata acumulatorului etc, ci pentru faptul ca iPod e un instrument social care te face mai rebel, mai tanar, mai nonconformist (..mai Steve Jobs? :) )

    iPod nu a fost o revelatie, ci un player care a invatat din greselile playerelor dinaintea lui :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ro: Prin castile albe, care aratau ca ceilalti au ceea ce nu ai tu sau te inscriau in comunitatea IPod, daca le aveai si tu.

    En: Through the white earphones, that showed that the others have what you didn't, or they were making you a member of the IPod comunity, if you had them.

    Cred ca prin comentariul meu am creat competitia la acest post:)

    RăspundețiȘtergere
  4. What made iPod a success is that it's not just a brand that stands for a product but the product ITSELF is the brand. Apple didn't try to sell a mp3 player branded iPod but instead created a whole new product. So the way the iPod handled the portable music necessity really differentiated it from other devices and made it stand out as a NEW product and not add to the pile of mp3 players. In conclusion the lesson that Apple teaches us is that if you want to build a successful brand you have to make your product to be the brand!

    RăspundețiȘtergere
  5. iPod became a successful brand because it is built on a simple idea.Each interaction with the brand is a memorable experiece for the consumer begining with the design, packaging and ending with the customer services. With iPod, Apple created a mass market that did not exist before.They gave to consumers what they wanted without knowing.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoase comentarii. :)
    Desigur, e nevoie sa puneti numele complete pentru a sti pe cine sa nominalizam.

    RăspundețiȘtergere
  7. Inainte de IPod existau numeroase device-uri mare si greu de utilizat cu o interfata greoaie sau mici dar care aveau si mult mai putine facilitati.
    IPod a venit cu un concept nou: Simplitatea.

    "1000 song in your pocket", compatibilitate cu MAC-ul, interfata foarte usor de utilizat, un design simplu toate astea au fost oferite de IPod initial.
    Pentru cei nonconformisti a venit cu optiunea de a fi personalizabil la maxim, pentru a reda cat mai mult din personalitatea celui ce detine un IPod.
    A devenit ceva indispensabil.

    RăspundețiȘtergere
  8. As putea zice totul cu IxDA (interaction design)

    Cu un an inainte sa apara iPod, a aparut Archos Jukebox, pe atunci cel mai hightech device, si a esuat. "First to market" nu e tot timpul "Best to barket".

    iPod a apelat la interaction design pentru a creea un produs dorit de utilizatori, un produs de succes. Ca si povestea Cristinei de la Grepfruit cu masina de scris si cu outside-in.

    Nu astepta utilizatorul sa se obisnuiasca cu produsul, fa un produs user friendly: IxDA

    RăspundețiȘtergere
  9. Changing consumer expectations!
    1.iPod is easy (spelling, pronouncing, reminding)
    2.iPod is simple (name, shape, colour, usage, concept)
    3.iPod is social (promotes its owner throughout the groups)
    4.iPod is white and has round corners (gadgets are usually sqaure & grey, silver or black)
    5.iPod is continuous (it’s not just one product, it evolves and diversifies: nano, shuffle, video)
    6.iPod is coherent in time (positioning & communication)
    7.iPod is UNIQUE (the consumer experience)

    RăspundețiȘtergere
  10. IPod-ul a devenit un MUST HAVE IT al momentului. Datorita multiplelor functii pe care le indeplineste si al design-ului atractiv, IPod-ul a devenit piesa de rezistenta in randul tuturor celor care "se respecta"... Succesul IPod-ului consta in crearea, stabilirea si pastrarea unei legaturi emotionale si de durata intre creatorii brandului si clienti.In ceea ce priveste succesul marcii Apple la capitolul IPod, pe piata internationala, acesta s-a datorat diferentierii produsului fata de cele deja existente si
    promisiunea intotdeauna tinuta, de a surprinde mereu clientii.Acestea din urma au fost suficient de relevante pentru acestia, succesul IPod-ului fiind remarcabil si intrecand orice asteptari.

    RăspundețiȘtergere
  11. Stiti toate inventiile mecanice moderne, inventii care de fapt sunt simple copii ale unor elemente naturale? De exemplu, clestele a fost "inventat" dupa ce a fost observata anatomia racului, si a fost inteleasa utilitatea lui.

    Toate elementele naturale prind foarte bine la public, si asta deoarece au fost construite adaptate si perfectionate timp de milioane de ani.

    Cred ca o foarte mare parte din succesul iPodului se datoreaza modului inedit de navigare in meniu - prin rotirea degetului mare, in semicerc. Nu as putea sa va spun care este elementul natural corespunzator acestei miscari, dar stiu doar ca am simtit CEVA in momentul in care am pus prima data mana pe un iPod si am rotit degetul pentru a gasi piesa preferata.

    Poate cei de la Apple stiu mai multe :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Numele meu complet e Nick Dima, dar cred ca aparea p-acolo pe undeva la profil... just in case :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Cu iPod la purtator te simti bine, special, ne-banal, upgradat.In plus,are si meritul de a fi devenit mai mult decat un gadget,e un ”accesoriu” vestimentar,o eticheta care spune despre tine ceva de bine.Simplu,creativ,aerisit,ritmic,urban,prezent,la curent,mobil,si lista poate continua.Mutatiile sau ”generatiile” fac din iPod un ”must have” al momentului. Pentru ca vorbeste in numele unei generatii a prezentului.Eficient.



    15 randuri...greu tare.Ultima fraza e in afara ”concursului”. ;)

    Replica elocventa intr-un film: ”Yep... It did make me think about what's important though; you know, sorts out your priorities a bit. If you get killed, can I have your iPod?”

    Sorana Secu ma numesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. Offtopic:

    Vedeti ca multi l-ati laudat, dar acum in multe cercuri e vazut ca un produs de duzina, care nu mai incanta, ci dezgusta chiar. Iar cine poseda unul e etichetat rapid drept un "follower" si nu mai este luat in seama.

    De ce? Tocmai din cauza "trendului", "valului" de iPod-uri peste tot. Fiindca acum toata lumea are, toata lumea se "afiseaza" cu unul si cum s-a mai spus, e considerat un icon de status social chiar. A ajuns in mainstream de ceva timp.

    Dar e doar un mp3player in final!

    Iar unii deja au trecut peste "fenomenul" iPod, nu-l mai considera cool, util, fun, etc.
    Chiar si design-ul minimal nu mai place, in comparatie cu Sony sa zicem, cu ale lor mp3playere retroish si care pentru unii sunt "the new kid on the block".


    Apple vor trebui sa vina pana la urma cu ceva nou. Si vor trebui sa-si bata propriul produs, un lucru extrem de greu zic eu.

    iPod-ul a devenit banal.
    Si e cel mai rau lucru din viata unui brand.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt curios cati din cei care isi dau cu parerea au (sau au incercat) un iPod ? Eu sincer nu am incercat, si NU am sa imi iau. Dar asa fac eu cu toate lucrurile bune, de abia m-am convins sa imi fac si eu twitter.
    P.S. Fac parte din specia programatori, toti fac prost, doar eu fac bine :)

    RăspundețiȘtergere
  16. iPod, like everything Apple, spells outstanding user experience and is a personal statement.

    It's a natural trend for humans to desire to join a group of elite people with whom to share that strong need of fulfillment through design, simplicity and attainable perfection. It only happens when more than function draught is capped.

    RăspundețiȘtergere
  17. Just in case... Nicoleta Scutaru e numele meu.

    Am vazut mai tarziu ca trebuie numele complet.

    RăspundețiȘtergere
  18. Dragos Gavrila ma numesc si am postat cele doua comentarii "dragos spunea..." :)

    RăspundețiȘtergere
  19. simple... it was designed to destroy humanity :)

    ooops... that's not the iPod... that's the triPod from Scary Movie 4 [I got free tickets there too, even if it is embarrassing to admit it ]

    RăspundețiȘtergere
  20. iPod este imaginea unui brand care a reuşit să se facă cunoscut iniţial datorită stilului minimalist (iPod classic), aducând mai apoi pe piaţă gadgetul cu touchscreen. Ceea ce îl diferenţiează este folosirea unui hard drive intern, după cum bine ştim concurenţii folosesc memorie flash sau microdrive pentru a putea menţine stilul minimalist.
    Aplicaţia Apple iTunes funcţionează exact ca un jukebox, ceea ce le aduce încă o bilă albă şi îi ajută să urce în topul preferinţelor pasionaţilor de gadgeturi şi ceea ce i-a ajutat a fost externalizarea procesului de realizare a softului (IMB, Pixo, etc.)
    Ce face din iPod un brand? Încasările înregistrate din septembrie 2007 până la ora actuală (110 milioane de unităţi vândute în toată lumea).
    La apariţia playerelor consumatorii erau nemulţumiţi ori de mărime ori de interfaţa neprietenoasă, aşa a apărut dispozitivul care îţi garanta că poţi avea până 1000 de melodii la purtător.
    iPod este mai mult decât un nume sau nişte litere scrise frumos pe o carte de vizită este dovada vie a faptului că Apple a reuşit să redevină o emblemă.

    P.S.: Sunt exact 15 randuri scrise in Word.

    RăspundețiȘtergere
  21. 1.iPod - un produs ce aduce satisfactii consumatorului atat prin functionalitate, cat si prin crearea unei legaturi emotionale intre produs si consumator;
    2.iPod-ul a beneficiat de increderea pe care oamenii o au in brandul Apple;
    3.iPod-ul a fost gandit ca un produs ce detine toate caracteristicile pe care consumatorul si le-ar fi dorit;
    4.iPod – brand de succes datorita: strategiei,planificarii si viziunii

    RăspundețiȘtergere
  22. In order to win, I must give you something simple, clear, something YOU WANT and need.
    So, my answer is :
    iPod is a successful brand because Apple didn't create just an “Mp3 player from Apple”, they made a tool for you to use for entertainment. Apple made iPod, designed as an extension of the user body, which became an integrated part of it, DESIGNED for the user, LOVED by the user.

    RăspundețiȘtergere
  23. Daca un iPod ar vorbi, ar rosti gandurile unui posesor de iPod:
    "Sunt frumos, sunt destept si sunt sensibil":))
    Apple a creat iPod si a tinut cont foarte mult de dorintele consumatorului.
    3 elemente au facut posibil succesul brandului iPod:Design+Easy use+Innovative
    Cred ca iPod a avut succes pentru ca a oferit si muzica si film intr-un ambalaj cu stil. Pentru multi a fost un vis implinit!
    Dovada succesului sta si in faptul ca numele sau a devenit sinonim cu un MP3 player, la fel cum s-a intamplat cu "adisasi" in loc de "pantofi sport" sau Xerox in loc de copy center.

    RăspundețiȘtergere
  24. COnsider ca succesul iPod s-a datorat intr-o anumita masura asocierii acestuia cu Apple Computers, dar mai ales prin schimbarea orientarii brand-ului dinspre companie, spre client. Orientandu-se spre client, posibilitatile devin infinite, si potentialii utilizatori cresc exponential.
    De exemplu: "Buy an iPOD, become a DJ". Acum nu mai cumperi un instrument plicticos si banal pentru ascultat muzica. Acum cumperi un iPOD pe car eincap 10 mii de melodii si devii DJ.

    RăspundețiȘtergere
  25. iPod – cand rostesti acest cuvant te gandesti la 3 lucruri ce sunt de altfel destul de diferite, si anume muzica, tehnologie de ultima generatie si moda. Acesti 3 factori, in ordinea data, au contribuit succesiv la transformarea iPod-ului intr-un brand de succes. Asadar:
    Muzica-este o nevoie pe care toata lumea o are, asa ca iPod isi permite un target market foarte larg.
    Tehnologia- iPod satisface aceasta nevoie folosind cea mai avansata tehnologie in domeniu, la un pret mediu.
    Moda- ultimul, dar nu si cel din urma factor, a contribuit probabil cel mai mult la aceasta transformare de la produs la brand. iPod-ul a devenit un accesoriu indispensabil incadrandu-se perfect in curentul “trendy”. Si-a ocupat un veritabil loc in vestimentatia zilnica datorita poularitatii si a atitudinii conferite de catre produs.
    As mai adauga totusi si urmatorii factori: campanile intense de promovare a produsului, tendinta producatorului de a veni intotdeauna cu ceva nou, lipsa concurentei, produsele si serviciile complementare si insasi ideea ca va deveni un brand (ceea ce a facut din iPod un fenomen).
    15 randuri in Word:)

    RăspundețiȘtergere
  26. Tot e nevoie sa puneti numele complete pentru a sti pe cine sa nominalizam. :)
    Aprecieri pentru comentarii.

    RăspundețiȘtergere
  27. @sebastian-horomnea Pe ce te bazezi cand spui ca nu exista concurenta?
    Apropo de concurenta cei de la Philips au scos pe piata casti care functioneaza si la iPod, de culoare alba.
    http://www.altex.ro/?domeniu=Electronice&gama=Accesorii%20electronice&subgama=Casti&model=SHE2610
    Imi pare rau ca nu am gasit si ambalajul pentru ca acolo scria ca merg si cu iPod.

    RăspundețiȘtergere
  28. Ioana Grigoriu Cand am spus “lipsa concurentei” ma refeream la lipsa unei concurente serioase. Din moment ce iPod detine o cota covarsitoare de piata in Europa, si 3 sferturi din piata playerilor-ilor din America, iar sfertul ramas e impartit de catre mai multe companii (Archos, Creative Labs, e.Digital, Philips, RCA, Microsoft, Sony, etc), nu poti spune ca iPod are o concurenta serioasa. Intradevar, majoritatea firmelor enumerate mai sus au scos produse ce ar fi putut face concurenta ipod-ului, insa nu au facut-o, datorita multiplelor calitati pe care Apple le-a inglobat in iPod, si datorita faptului ca produsul reprezinta de ceva timp unul dintre cele mai puternice branduri existente.
    Si faptul ca Philips a scos casti de culoare alba pentru ipod, nu este ceva surprinzator. Nu este prima firma care isi modifica sau scoate noi produse pentru a fi compatibile cu ipod-urile.

    RăspundețiȘtergere
  29. @sebastian-horomnea Da intr-adevar ai dreptate, nu are concurenti pe masura sa, dar asta nu inseamna ca ei nu exista sau ca lipsesc.
    Trebuie tinut seama si de faptul ca unele din marile companii sunt mereu pe faza si intuiesc schimbarile concurentei, astfel isi modifica produsul si nu numai. Si da ai dreptate nu este ceva surprinzator avand in vedere ca playerul de la Creative seamana foarte bine cu iPod classic.
    Ceea ce vroiam eu sa scot in evidenta este faptul ca oricat de mi ca ar fi ea (n. concurenta) nu trebuie neglijata.

    RăspundețiȘtergere
  30. Bazandu-se pe principiul “clientii sunt cea mai buna arma impotriva concurentei”, Apple a intrat, in momentul potrivit, pe o piata in care se simtea nevoia unui astfel de produs.iPod-ul este un produs care seduce clientii prin: design, personalitate, atitudine, dar si functionalitate. Strategia de promovare a pus accentul mai mult pe client, decat pe produs.iPod-ul are un scop functional, dar si simbolic, creand o legatura emotionala cu clientul. iPod-ul are in spate sustinerea unu brand puternic: Apple. iPod-ul a transformat cumparatorul dintr-un simplu ascultator de muzica, in propriul DJ.iPod-ul nu a fost conceput doar ca un simplu produs, ci ca un stil de viata

    RăspundețiȘtergere
  31. iPod nu este un mp3 player:
    - Este produsul care raspunde perfect unei nevoi (de a asculta muzica, videoclipurile, stirile dorite:podcast)
    - Este realizat de Apple: design, simplitate,stil,fiabilitate,diferentiere, useri Pasionati.
    - Este cool sa ai iPod.iPod este brandul care intruneste toate atributele produsului, companiei + servicii conexe (iTunes) sub aceeasi umbrela => Este bine pozitionat in mintea consumatorului.
    - Este vb de experienta folosirii lui
    Cuvant cheie: simplitate.

    RăspundețiȘtergere
  32. Apple is definitely a company that loves its customers. iPod is known in the entire world as the pioneer of the unique, simple and powerful idea – ‘music in your pocket’.
    The people behind iPod understood that modern & effective brand identity is not talking "me, me & me" it's talking "you, you & you" and this thing is reflected on iPod through user experience, design and advertising.

    Because of Steve Jobs and his employer’s mentality (think first, work later) the iPod brand is situated at the intersection of strategy, content and design. They were the first ones on the mp3 market that gave personality to their products in the similar way that VW gave personality to Beetle. It’s similar to Band-Aids and Kleenex and Rollerblades, where the brand has become synonymous with digital music players in consumer’s eyes.

    With its market positioning and its focus on design, Apple has effectively created a lifestyle brand. Because is perceived as a lovemark, everything that is different from its competitors is venerated; the white earphones (or "earbuds") that ship with all iPods and the signature click wheel have become symbols of the brand.

    To sum up, in a world full of gadgets the iPod delivers demonstrable coolness.

    RăspundețiȘtergere
  33. u never know....simona afrasinei e numele meu...

    RăspundețiȘtergere
  34. un comentariu personal....o viziune proprie...cel de la iPOD si-au stabilit foarte bine publicul tinta principal: adolescentii si tinerii pana in 30 de ani{ in mare vorbind}..Aici au vizualizat doua categorii: cei care traiesc pentru moda, pentru a fi in trend, pentru a fi remarcati de ceilalti si cei care pretind ca traiesc ancorati in realitatea din jur. Cei din urma sunt cei care nu vor recunoaste niciodata puterea de a fi in trend, dar sunt cei care isi doresc in ascuns sa traiasca pentru cateva momente euforia simtita de cei din prima categorie...plecand cu aceasta idee la drum cei de la iPOD au reusit sa creeze o nisa...un stil de viata combinat cu un produs cate te duce intr-o lume numai de tine imaginata...

    RăspundețiȘtergere
  35. Eduard Sufaru e numele meu complet

    RăspundețiȘtergere
  36. Cred ca raspunsul se afla chiar in numele sau: "I-pod".Centrat pe "I"-ul consumatorului,pe nevoile sale de individualizare si de identificare,iPodul este un produs cu o coeziune interna foarte puternica intre atributele tehnice(dimensiuni,design,capacitatea mare de stocare etc)si beneficiile de ordin emotional(individualizare si apartenenta-castile albe devin element distinctiv in multime,dar, in acelasi timp,simbol al unei comunitati-cea a consumatorilor fideli brandului Apple,tineri nonconformisti,perfectionisti,exigenti atat in ceea ce priveste esenta,cat si aparenta obiectelor pe care le utilizeaza).Continuand traditia Apple,care si-a promovat produsele punand accent pe componentele emotionale,iPodul nu este un simpleu mp3player,ci simbol al unui stil de viata,care s-a comunicat coerent si consecvent,continuand sa-si intareasca pozitia prin extensia de brand:iPhone.Mai mult,iPodul a devenit un brand in sine pentru ca este compatibil,din punct de vedere tehnic,cu orice tip de computer,nu doar cu cele produse de compania Apple.Pentru a se pozitiona in mintea consumatorului,iPodul a fructificat noul(atunci)curent popular in randul membrilor publicului sau tinta: descarcarea muzicii de pe internet si schimbul de melodii.

    RăspundețiȘtergere
  37. Multumim pentru comentarii. Au fost foarte reusite. Felicitari! :)

    iPod e unul din acele branduri de succes construite in jurul unei idei simple si puternice ce a devenit un adevarat "role model".

    RăspundețiȘtergere
  38. I think it is the design. just look around...we can divide the portable music players history into B.I. "before iPod" and A.I. "after iPod". after it came all wanted to be like him and that didn't happen before, everybody was trying to be unique, now unique is iPod :)

    RăspundețiȘtergere