15 aprilie 2008

Magenta e doar a noastra, a T-Mobile

T-Mobile, compania nemteasca de telecomunicatii atentioneaza site-ul american Engadget Mobile ca nu ar trebui sa foloseasca culoarea magenta in identitatea lor caci e proprietatea T-Mobile.

Asta dupa ce de curand Apple a atentionat gestonarii campaniei ecologiste din NY ca nu au voie sa foloseasca marul ca simbol.

Asteptam" cu nerabdare ca albastrul sa aiba aceeasi soarta.

Cred sincer ca sunt exagerari care vor dauna pe termen lung brandurilor in cauza.

12 comentarii:

  1. Din cate stiu, T-mobile au inregistrat culoarea doar in Germania sau tara lor de origine ma rog...
    Deci in restul lumii, oricine o poate folosi.
    Oricum daca s-ar pune toate tipografiile la un loc si i-ar da in judecata pe T-mobile, fiindca magenta e una din culorile de baza ale procesului CMYK...

    Ca idee, cred ca la fel de bine puteau inregistra un cod Pantone care sa aduca cat mai mult cu Magenta si totul era ok. Multe alte companii folosesc coduri Pantone specifice si nimeni nu s-a luat de ei.
    Orange are din ce imi amintesc Pantone 151, dar cred ca-l pot folosi la fel de bine si eu fara sa le incalc vreun drept.

    Managerul de brand de la T-mobile e un exemplu de "asa nu". Din nefericire, el nu intelege cum functioneaza un brand, cum se creaza si cum se mentine si dezvolta. Ce fac ei e absurd, la fel si Apple, au dat-o rau in bara si ei, fiindca simbolul organizatiei aceleia nu seamana cu marul lor catusi de putin, deci nici la ei nu poate fi vorba ca cineva se poate insela cu privire la brandul lor sau alte asemenea.

    Cam toata lumea care activeaza in domeniul branding stie sau ar trebui sa inteleaga ca pe pietele de azi e foarte greu sa mentii un brand intact, sa-l dezvolti, dar asemenea "mentineri" si "dezvoltari" il distrug mai mult decat "tentativele" altora.

    Pana la urma e treaba lor cum procedeaza, doar ca mi se par absurde astfel de intentii si deja ambele branduri au scazut f mult in ochii mei si in ai altora cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca deschizi scrisoarea trimisa de T-Mobile, vei vedea ca nu e vorba numai de Germania.
    Cazul e chiar interesant. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu propun sa trimita si la proton

    RăspundețiȘtergere
  4. e o situatie delicata pentru Engadget Mobile. e vina celor care s-au ocupat de identitate..si cred ca pana la urma o sa se rezolve.
    Aici nu cred ca e vb sa nu se foloseasca magenta... ca nu e inregistrata de nimeni si nu va inregistra niciodata o culoare, e vb de cum a fost folosita (in ce canitate).

    RăspundețiȘtergere
  5. @Andrei Uite ca au reusit sa inregistreze.

    @anonim Posibil de acum sa treaca si pe la Proton ... si pe la Fonomat.

    RăspundețiȘtergere
  6. maina ma duc sa inregistrez virgula si punctul ca trademark pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai mai bine chiar acum :). Altfel risti sa le inregistreze altcineva pana maine :).

    RăspundețiȘtergere
  8. Ziceam ca argumentul lor cum ca "ne protejam brandul inregistrand magenta" mi se pare pueril.

    Din moment ce e o culoare folosita peste tot in lume, vor avea parte de mii de procese. Daca nu chiar milioane, la cate companii folosesc. Si cu siguranta se va gasi o companie mai veche ca ei care folosea inaintea lor culoarea pura, ca sa le dea peste nas.

    Eu unul, ca designer, folosesc rar magenta pura, dar in alte combinatii e inevitabil asa ca voi folosi in continuare si pentru identitatile pe care le voi crea pe viitor fara sa-mi pese catusi de putin ca "afectez" brandul T-mobile. Cel putin in industria de telecomunicatii, s-a folosit si se va mai folosi si de acum incolo magenta garantat.

    Inregistrarea culorilor este o chestiune foarte delicata...

    RăspundețiȘtergere
  9. Ca reply la adresa oficiala T-Mobile, in locul celor de la Engadget Mobile, le-as trimite un middle finger boldit, facut in magenta. Cat tupeu nesimtit pe cei de la T-Mobile sa aiba pretentii de inregistrare a unei culori la nivel mondial. Sunt curios, la ce curte de justitie s-ar judeca daca cei de la T-Mobile i-ar da in judecata? Trebuie cumparat domeniu (magentaisnotyours.com)si facut scandal mare nu se poate asa ceva e aberant.

    RăspundețiȘtergere
  10. A luat careva in considerare ca e un bun prilej de a-si face promo?

    Ma indoiesc ca ei nu sunt constienti de faptul ca inregistrind sau promovind faptul ca au inregistrat Magenta si nu codul Pantone/etc nu provoaca "isterie".

    Discutii care ajuta brandul?! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. in acceasi situatie penibila pica si cei de la adidas :)

    RăspundețiȘtergere
  12. si eu care credeam ca ticlamul e al nostru :))

    RăspundețiȘtergere