Zuzu, laptele, iaurtul
Despre un brand poti vorbi mai bine dupa ani de la lansare. Este cazul Zuzu, laptele, iaurtul, stiti despre ce vorbesc, cel cu puful pe cutie.
Sa dai nastere unui nume care sa se diferentieze dintr-o gama larga de produse existente pe piata nu e chiar floare la ureche. "Alegerea numelui nu a fost o misiune tocmai usoara", spun cei de la Albalact. "Numele Zuzu a fost adoptat dupa discutii indelungate si a fost ales dintr-o lista de 25 de nume. Creatorii lui Zuzu au urmarit ca numele si designul ambalajului sa starneasca amuzament si sa comunice o senzatie de bine. Zuzu se adreseaza in primul rand persoanelor cu varste intre 25 si 45 de ani, independente, bine informate, cu venituri peste medie, dar si familiilor din mediul urban." "Dincolo de aceste aspecte, proiectul a durat aproape un an - ceva mai mult decat un proiect tipic ? si a fost in mod egal marcat de rutina si cercetare laborioasa, cat si de impulsuri creative. Ceea ce putini stiu este ca ambalajul a fost desenat initial pentru un alt nume, iar clientul a fost inspirat de acest ambalaj si a propus el insusi un nume, dar care a cazut la cercetarea de marca, astfel ca ne-am trezit in situatia total neplacuta sa gasim intr-o perioada foarte scurta, un nume nou 'acceptat' de designul ambalajului, adica un nume scurt", isi aminteste Cristian Kit Paul, Creative Director al Brandient, care a desenat, alaturi de Bogdan Dumitrache, ambalajul Zuzu. "Pentru cei care fac naming, stiu ce task ingrozitor este acela de a gasi un nume scurt, si in plus care sa nu contrazica limbajul vizual care afirma 'usor ca puful'."
Cine i-a dat nastere lui Zuzu pana la urma? "Pro?cesul nostru intern de creatie este o reiterare de cautari si generari, individuale si colective (un fel de brain?storming, dar cu o stacheta critica mai ridicata) si ca atare nu crediteaza o singura persoana pentru numele final, care este mai degraba rezultatul unui efort colectiv. Desigur ca cineva a adus la un moment dat in discutie numele Zuzu (cu accent pe ultimul 'u'), dar acest lucru s-a intamplat dupa ce toti ceilalti au deschis sau inchis zeci de variante posibile si s-au apropiat de rezultatul final. Cand insa un astfel de nume apare pe "tabla", stii ca este ceva deosebit, dar trebuie sa-ti stapanesti emotiile (ale tale si ale clientului), pana cand trece proba cercetarii de marca. Zilele in care am asteptat de la OSIM evaluarea riscului de inregistrare au fost mai lungi decat cele obisnuite, fiindca apucasem deja sa ne indragostim de Zuzu", explica Creative Director-ul Brandient. "Nu am pastrat hartia pe care s-a scris pentru prima oara Zuzu etc., de altfel cred ca procesul este in egala masura dureros si divin, ca si nasterea unui copil si ca preferi sa-ti amintesti de el mai degraba vazandu-l in fiecare zi decat ravasind hartii si poze ingalbenite. Noi avem acest noroc." (mai multe)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu